Inlägg från: Amanda84 |Visa alla inlägg
  • Amanda84

Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?

Är du dum i huvudet? I annat fall så hoppas jag att du vet, att du kan åka dit för snatteri. Om du då kommer tillbaka till butiken, så är det förmodligen för att du är pantad och i så fall är det väl bara för dig att acceptera det som butikschefen säger. I annat fall så hoppas jag att du vet att du har ögonen på dig. Jag har varit med om tillräckligt många sådana här ärenden då jag var nämndeman i tingsrätten. Man blir ganska trött på dem som kostar samhället dessa enorma summor för att de har snattat några kronor över snatteri för att åka dit,, eftersom det kostar samhället så pass mycket som det faktiskt gör för en rättegång när den hårfina skillnaden mellan snatteri och stöld hamnar på en femtiolapp.

Du stjäl något. Varför? För att du tror dig att ha rätt att ta det? Om du inte har råd med det du tar, så köp det inte. Om du behöver äta, kontakta socialen. Om du inte kan få det du behöver via socialen, så kontakta svenska kyrkan. Är du inte i så djup kris att du inte känner behov av att kontakta någon annan, stjäl inte. Och skriv inget inlägg på familjeliv om det. (Är man godissugen och har lite pengar så finns det förresten inget billigare tips än att steka havregryn ihop med socker! Det är fantastiskt gott även om det låter skumt.)

Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?