Inlägg från: Anonym (mrs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mrs)

Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?

Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 06:09:59 följande:

Det är snarare du som behöver hitta stöd i lagen för att butiksägare har den rätten och det kommer du inte att göra.

SD har försökt motioner i frågan... www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Foretags-ratt-att-avvisa-kunde_H102Ju386/

Självklart har butikschefen rätt att porta ts på livstid från att vistas i butiken då ts har snattat därifrån, vilket är kriminellt.

TS får helt enkelt handla i en annan butik.
  • Anonym (mrs)
    Mandel skrev 2015-12-02 05:14:16 följande:

Det är ingen mänsklig rättighet att få handla på den Netto som ligger närmast där man bor.

Kan man inte betala för sig utan stjäl, så har de all rätt i världen att porta dig på livstid.

Det hade varit skillnad om de portat dig pga kön, religion, sexuel läggning osv. men nu har du ju stulit av dem.

Du valde själv att sätta dig i den här sitsen så stå för det!

Butikschefen har rätten på sin sida!
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 07:04:25 följande:

Nej. De kan säga att Ts inte får handla men de får inte neka henne om hon vill göra det ändå.

Jo,butikschefen har all rätt att neka henne från att handla där mer.

Det är med anledning av att en butik är i regel ingen allmän plats utan är i regel privatägd plats.

Så som flera redan har påtalat i tråden får hon hitta en annan butik att handla i.
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Bannlyst) skrev 2015-12-02 02:49:36 följande:

Förra veckan under lång promenad så gick jag in en sväng i netto för att köpa något gott.

Väl inne där så märker jag att jag glömt bankkortet hemma.

Sugen som jag är så lägger jag en tuttifrutti godispåse i väskan när ingen ser mig bakom hyllorna. 10 sekunder senare så är jag ute ur butiken och går raka vägen hem.

Igår när jag tänkte köpa något som en helt vanlig kund så blir jag stoppad.

" Kom hit " säger han.

Tydligen så hade de sett mig sno och chefen hade bestämt att jag skulle vara avstängd från butiken på livstid.

Kan en butikschef avstänga en från att handla? Det är väl inte han som äger hela netto, eller?

Butiken ligger 10 minuter gångavstånd från mig, så kommer förlora väldigt mycket på det här.

Jo,butikschefen har rätt att neka dig från att handla där i fortsättningen!

Förstår du inte att det du gjorde är brottsligt och att butikschefen hade kunnat kallat polisen dit?
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 07:12:15 följande:

Ts är inte dömd för något. Och hon kan anmäla företaget om de trakasserar henne när hon ska handla.

Nej,ts är inte dömd för något men butikschefen har ändå rätt att neka henne från att handla där mer ( då en butik som är privatägd inte är allmän plats)
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 07:15:54 följande:

Nej. Hen kan säga så men hen kan inte fysiskt vägra låta Ts komma in och handla. Ts är varken anmäld eller dömd så det liknar förtal och trakasserier.

Butikschefen har som sagt rätten att neka henne från att handla där mer.

Han kan med polisens hjälp rätt att avvisa henne därifrån.
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 07:37:08 följande:
    Nej. Hen saknar stöd i lagen och polisen får verkligen inte agera.
    Jo,självklart får butikschefen med polisens hjälp avvisa henne från butiken då hon tidigare har snattat från butiken.

Det finns inte mycket mer för henne att göra än att välja en annan butik att handla i.

• Anonym (mrs)
    Anonym (n) skrev 2015-12-02 07:40:04 följande:

när jag jobbade i en matbutik hade vi foton på ca 3 kunder som var portade. Om någon av dem kom in var vi tvungna be dem lämna butiken.  Det här var rätt många år sen men det var chefen som hade beslutat det pga kundernas tidigare beteende i butiken. 

Matbutiker är vinstdrivande rörelser, självklart kan man inte ha snattare springande runt hur som helst

Håller med!
  • Anonym (mrs)
    Anonym (n) skrev 2015-12-02 07:40:04 följande:

när jag jobbade i en matbutik hade vi foton på ca 3 kunder som var portade. Om någon av dem kom in var vi tvungna be dem lämna butiken.  Det här var rätt många år sen men det var chefen som hade beslutat det pga kundernas tidigare beteende i butiken. 

Matbutiker är vinstdrivande rörelser, självklart kan man inte ha snattare springande runt hur som helst

Det var bra gjort av er som bad dom personerna att lämna matbutiken.

Det stämmer att matbutiker är vinstdrivande rörelser.
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-12-02 07:45:53 följande:

*

Nej. Vilken lag stöder ditt påstående? Vad ger polisen rätt att agera enligt lag?

Inget! Så sluta svamla. Ts kan fortsätta handla bäst hon vill.

• Anonym (mrs)
    Anonym (T) skrev 2015-12-02 08:08:50 följande:

Men seriöst allihopa, det är en trolltråd från Flashback

Har du länk dit?
  • Anonym (mrs)
    LaLola skrev 2015-12-02 09:44:21 följande:

Det hajade jag på en gång....fattar inte att folk går på allt....

Svar på tråden Snodde en godispåse i netto. Nu får jag inte handla mera?