• sextiotalist

Jag HATAR hans barn

Jag är mest förvånad att man kan känna så starka känslor för en person som aldrig gjort en illa utan bara pga ens blotta existens.

När jag läser sådana här trådar, då förstår jag varför det är krig och annat elände. Att hata någon som man knappt träffat pga vad ens förälder har gjort.

Att man inte klickar med alla, det förstår jag, att man kan ogilla olika personers handlande, det är inte heller konstigt.

Men hatar?
    Är väldigt frågande och exakt vad har denna kille gjort för att du ska ogilla honom så (arvssynden finns inte i Sverige)

• sextiotalist
    Anonym (Hurkandu?) skrev 2015-12-03 10:40:14 följande:

Jag tycker att ts är en vidrigare människa än barnets mamma. Hur kan du leva med dig själv? Straffa ETT BARN för att haft oturen att få en IDIOT till pappa! Att kalla sitt barn för en DEFEKT ?! Inte undra på att så många barn har det för jävligt med människor som ts som "styvförälder". En liten pojke ska alltså få växa upp utan en pappa tackvare dig?! Jag hoppas du får igen med råge! Din sambo verkar knappast vara den ansvarsfulla typen så var inte allt för säker på att DU är den som blir kvar i hans liv när han producerat en unge till med dig. Och blir det så att han söker nya spännande jaktmarker när du sitter där med " er" unge så är det vad du förtjänar din empatilösa människa. Du hatar ett BARN men inte för hur barnet är och inte för hur han beter sig! Utan för vem han har som mamma. Gå i terapi!

Nu ska rätt vara rätt, pappan hade inte varit närvarande för sonen innan han träffade ts, så den frånvarande pappan kan knappast vara ts fel.
    Hon skrev ju även i trådstarten att hon uppmuntrade pappan att ta kontakt med sin son som han inte hade haft kontakt med innan

Jag anser också att ts måste går på djupet varför hon känner denna avsky för detta barn. För jag tror inte att det är barnet hon avskyr, men barnet är kanske den som gör andra saker så påfallande.

Ts har för övrigt gjort rätt i en sak, hon har sagt att hon är beredd på att ta sig ur förhållandet.
    Så rikta din ilska rätt. Det är pappan som är den som ska bära ansvaret för den bristande kontakten med sina barn. Inte ts
Svar på tråden Jag HATAR hans barn