• Anonym (Bb.)

Jag HATAR hans barn

Jag och min fästman träffades för två år sedan. Då visste jag bara om en dotter1, och det kunde jag leva med. Efter att vi inlett relationen fick jag veta att han ytterligare har en son1 och en till dotter2.

Dotter2 har han ingen kontakt med alls. Son1 har han inte heller haft någon kontakt eller relation till innan vi blev tillsammans. Men i år har de setts två gånger. Det lilla han träffar dotter1 har jag inga problem med. Henne tycker jag om!

Däremot hatar jag hans son(11år). Jag avskyr han. Hans mamma är en hora (enligt min fästman hon jobbar som eskort). Den här sonen vill jag inte ens att våra framtida barn träffar eller vet om. Inte ens min fästmans familj vet om sonens existens.

Jag var beredd att lämna min fästman för jag vet att min fästman alltid kommer vara pappa till sina barn. Jag förklarade att jag hatar hans son och hans tidigare liv. Jag sa även att det här är bäst för han och hans barn för jag kan inte ta deras pappa ifrån de någonsin. Men han bönade och bad att jag inte kan lämna honom för en defekt han har. Så vi fortsatte relationen och han självmant valde bort sin son genom att inte träffa han mer.

Men idag snackade han om att eventuellt tatuera in hans namn på sitt ben?!

Han vet vad jag känner för den där unge. Och jag kan verkligen inte acceptera hans förflutna det gör mig illa så fort han nämner honom. Jag vet att sonen inte gjort något fel han är trots allt bara ett barn men jag kan inte rå för att jag hatar honom så mycket.

Vad gör man i sådan situation kan man någonsin acceptera en unge man hatar? Eller ska jag försöka lämna min fästman igen? Vad gör jag?

• Svar på tråden Jag HATAR hans barn
  • terfje
    Anonym (Bb.) skrev 2015-12-03 09:27:54 följande:

Tror inte jag överför känslorna. Utan hatet finns bara där. Sedan dag ett har jag inte gillat pojken. Min fästman vet om detta och jag har ju velat lämna han pga detta.

Du behöver inte gilla pojken men att du hatar honom tycker jag låter lite väl hårt. Även om du inte tror det så tror jag att pojkens mammas val av jobb påverkar hur du ser på pojken.
  • BioBonus

Känns som om hatet du nu riktar mot barnet, egentligen handlar om din sambos förflutna och val av mamma till barnet i fråga. Och den typen av hat (svartsjuka) är inte sund, och inte bra för dig och ditt välmående.
    Jag föreslår att du går till en psykolog och får hjälp med att reda ut de här känslorna som bubblat upp så intensivt. 

• Anonym (Nn)
    Anonym (Bb.) skrev 2015-12-03 02:19:23 följande:

Jag och min fästman träffades för två år sedan. Då visste jag bara om en dotter1, och det kunde jag leva med. Efter att vi inlett relationen fick jag veta att han ytterligare har en son1 och en till dotter2.

Dotter2 har han ingen kontakt med alls. Son1 har han inte heller haft någon kontakt eller relation till innan vi blev tillsammans. Men i år har de setts två gånger. Det lilla han träffar dotter1 har jag inga problem med. Henne tycker jag om!

Däremot hatar jag hans son(11år). Jag avskyr han. Hans mamma är en hora (enligt min fästman hon jobbar som eskort). Den här sonen vill jag inte ens att våra framtida barn träffar eller vet om. Inte ens min fästmans familj vet om sonens existens.

Jag var beredd att lämna min fästman för jag vet att min fästman alltid kommer vara pappa till sina barn. Jag förklarade att jag hatar hans son och hans tidigare liv. Jag sa även att det här är bäst för han och hans barn för jag kan inte ta deras pappa ifrån de någonsin. Men han bönade och bad att jag inte kan lämna honom för en defekt han har. Så vi fortsatte relationen och han självmant valde bort sin son genom att inte träffa han mer.

Han vet vad jag känner för den där unge. Och jag kan verkligen inte acceptera hans förflutna det gör mig illa så fort han nämner honom. Jag vet att sonen inte gjort något fel han är trots allt bara ett barn men jag kan inte rå för att jag hatar honom så mycket.

Vad gör man i sådan situation kan man någonsin acceptera en unge man hatar? Eller ska jag försöka lämna min fästman igen? Vad gör jag?

Fundera på följande fråga noga. Vad ligger bakom hatet?

Det är en känsla som du har. Handlar det om att du inte VILL acceptera hans förflutna? KAN det kan du, om du vill. Gillar du inte tanken på att han har barn med andra men inte dig? Är du svartsjuk eller avundsjuk?

Fundera innan du svarar.
  • Påven Johanna
    Anonym (Bb.) skrev 2015-12-03 02:19:23 följande:

Vad är det för defekt din fästman menar att han har? Är det sonen han benämner på det sättet? 

Det är alltid väldigt olyckligt när två ickefungerande individer hittar varandra. När det då dessutom finns barn med i scenariot fungerar detta som en destruktiv spiral vilket så småningom leder till ännu fler illa fungerande vuxna.
  • Anonym (Hurkandu?)

Jag tycker att ts är en vidrigare människa än barnets mamma. Hur kan du leva med dig själv? Straffa ETT BARN för att haft oturen att få en IDIOT till pappa! Att kalla sitt barn för en DEFEKT ?! Inte undra på att så många barn har det för jävligt med människor som ts som "styvförälder". En liten pojke ska alltså få växa upp utan en pappa tackvare dig?! Jag hoppas du får igen med råge! Din sambo verkar knappast vara den ansvarsfulla typen så var inte allt för säker på att DU är den som blir kvar i hans liv när han producerat en unge till med dig. Och blir det så att han söker nya spännande jaktmarker när du sitter där med " er" unge så är det vad du förtjänar din empatilösa människa. Du hatar ett BARN men inte för hur barnet är och inte för hur han beter sig! Utan för vem han har som mamma. Gå i terapi!

• sextiotalist
    Anonym (Hurkandu?) skrev 2015-12-03 10:40:14 följande:

Jag tycker att ts är en vidrigare människa än barnets mamma. Hur kan du leva med dig själv? Straffa ETT BARN för att haft oturen att få en IDIOT till pappa! Att kalla sitt barn för en DEFEKT ?! Inte undra på att så många barn har det för jävligt med människor som ts som "styvförälder". En liten pojke ska alltså få växa upp utan en pappa tackvare dig?! Jag hoppas du får igen med råge! Din sambo verkar knappast vara den ansvarsfulla typen så var inte allt för säker på att DU är den som blir kvar i hans liv när han producerat en unge till med dig. Och blir det så att han söker nya spännande jaktmarker när du sitter där med " er" unge så är det vad du förtjänar din empatilösa människa. Du hatar ett BARN men inte för hur barnet är och inte för hur han beter sig! Utan för vem han har som mamma. Gå i terapi!

Nu ska rätt vara rätt, pappan hade inte varit närvarande för sonen innan han träffade ts, så den frånvarande pappan kan knappast vara ts fel.
    Hon skrev ju även i trådstarten att hon uppmuntrade pappan att ta kontakt med sin son som han inte hade haft kontakt med innan

Jag anser också att ts måste går på djupet varför hon känner denna avsky för detta barn. För jag tror inte att det är barnet hon avskyr, men barnet är kanske den som gör andra saker så påfallande.

Ts har för övrigt gjort rätt i en sak, hon har sagt att hon är beredd på att ta sig ur förhållandet.
    Så rikta din ilska rätt. Det är pappan som är den som ska bära ansvaret för den bristande kontakten med sina barn. Inte ts
  • Anonym (Herregud!)

Ts har förklarat för sin fästman att hon hatar hans son. Fästmannens svar på det är att böna om att ts inte ska lämna honom. Tycker det säger allt om dem båda.

Stackars barn!

• annananonym
    Anonym (Herregud!) skrev 2015-12-03 13:47:38 följande:

Ts har förklarat för sin fästman att hon hatar hans son. Fästmannens svar på det är att böna om att ts inte ska lämna honom. Tycker det säger allt om dem båda.

Stackars barn!

Värst av allt är att dessa 2 XXX planerar att skaffa ännu fler stackars avkommor till världen. Tragiskt, stackars dessa barn
  • Anonym (Nejnejnej)

En man som anser sitt egna kött och blod vara en "defekt" och offrar sitt barn för en flickvän.. Herregud. Och denna man är du kär i? Kaka söker maka antar jag.

Min kärlek skulle dö på en sekund om killen behandlade sin egna familj på det sättet. Det är inte en människa jag skulle vilja ha i mitt liv.

• Anonym (Ella)

Shit... Vilket kap TS snubbe verkar vara... :-O
    Seriöst, hur hittar man ens sådana bottenskrap till karlar som folk skriver om här???

Svar på tråden Jag HATAR hans barn