• Anonym (H)

Hantera bonusbarn?

Folk är ju för roliga i såna här fall.

Det handlar ju inte om att TS vill att hennes kille ska prioritera henne framför barnet, utan att han ska prioritera henne framför biomamman!!

Morsan däremot borde prioritera sitt barn före fest och alkohol..
    Din kille borde sluta toffla för sitt ex och börja prioritera dina känslor och önskemål före hennes. Varför är hennes behov viktigare än dina? Och varför känner han att det är okej att ta en konflikt med dig men att det är så hemskt att ta en med henne?

• Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2015-12-03 11:59:23 följande:
    För att han har ett barn att ta hand om. I princip är det så. Jag vet med säkerhet att han väljer en konflikt med mig framför med henne. Även om han uttryckligen sagt att han skulle välja att slippa konflikter med någon av oss. Good luck till det, säger jag när han tofflar för hennes minsta lilla önskemål. I de lägena blir det alltid jag som skuldbeläggs för att ha en önskan att välja bort barnet, och jag påtalar gång på gång att så inte är fallet. Sedan anklagas jag för att vara svartsjuk på exet, och att jag borde fokusera på det som rör mig. Men det rör ju mig, tänker jag. Och svartsjuk på henne, knappast? På sin höjd för att hon både får ha kakan och äta den, och jag blir den som "drabbas" för att hon måste roa sig (väldigt egoistisk tanke, jag vet).  Jag då, tänker jag. Men det är ju typ det man får finna sig i när man satt sig i denna situation. Men kan inte undgå att känna en viss besvikelse inför det. Det är ju inte alltid jättekul med barn liksom.
    Jag förstår absolut din känsla. Det bästa vore ju såklart om du försöker släppa att försöka förstå dig på biomamman, jag får känslan av att det inte går helt enkelt.

Jag tycker absolut inte att man ska behöva stå ut med vad som helst bara för att man har valt en man med barn. Dina känslor borde också vara viktiga för honom och han borde VILJA spendera tid med bara dig också.

Själv skulle jag inte kunna leva med en man som fick mig att känna mig bortprioriterad eller mindre värd än någon annan. I slutändan så handlar det inte om att du vill komma före barnet, utan före mamman.

Skulle jag varit du så hade jag tagit mig en ordentlig funderare om det verkligen är såhär jag vill leva.
  • Anonym (H)
    Zarch skrev 2015-12-03 12:22:59 följande:

Klart man kan irritera sig på sådant, man är inte mer än människa. Men jag tycker att du ska släppa det tjuriga, planera in en nyår med polarna istället om du vill ha en vildare sådan.

En mkt bra idé!

Skulle din kille vara okej med det, eller skulle det då heta att du vill slippa hans barn?
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2015-12-03 12:35:03 följande:
    En mkt bra idé!

Skulle din kille vara okej med det, eller skulle det då heta att du vill slippa hans barn?
    Frågan var såklart till TS :P
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2015-12-03 12:56:00 följande:
    Jag har sagt att det är så jag funderar på att göra. Han hade planerat att jag, han och hans barn skulle hälsa på hans släkt över nyår. Och jag har sagt att de kan åka själva, så kan jag vara hemma och fira med vänner. Så får båda som de vill liksom. Men han vill ju att jag också ska följa med. Han skulle vara okej med det, i grund och botten, men hade hellre velat att jag, han och hans barn umgicks. 
    Klart han vill det men om du vill stanna hemma och umgås med dina kompisar istället, så tycker jag att du ska göra det.
Svar på tråden Hantera bonusbarn?