Hantera bonusbarn?
För mig är det helt och hållet tvärtom. Biomamma roffar åt sig högtider och skulle kunna gå över lik för att hindra bonusarna att fira i lugn och ro med mig och min man. Istället tar hon alla chanser hon får att prata illa om mig, min man och vår familjesituation. Hon accepterar inte att barnen faktiskt tycker om mig, och att det är helt ömsesidigt. Om jag fick välja skulle barnen vara här jämt!
Jag ska tillägga att jag aldrig någonsin har tagit på mig en "mammaroll" då barnen redan har två föräldrar, jag fungerar som en vuxen kompis. Jag har heller aldrig pratat illa om biomamma inför barnen trots alla hemskheter de har berättat att hon säger om mig. Barnen, eller ungdomarna rättare sagt är 13 respektive 17 år gamla.
Jag kan förstå att det känns jobbigt och onaturligt att komma i "andrahand", men faktum är att du har en man som har barn sedan tidigare med allt som kommer till. Om du har svårt att acceptera det eller förlika dig, så kanske det vore bäst för alla att du kastar in handduken.
Lycka till!