VUL eller UL v.10
Jag har bokat in ett ultraljud i v.10 hos en privat gynekolog. Men kom på efter att jag inte frågade om det är ett vaginalt eller ett vanligt? Någon med erfarenhet som kan berätta vad ni fick göra?
Jag har bokat in ett ultraljud i v.10 hos en privat gynekolog. Men kom på efter att jag inte frågade om det är ett vaginalt eller ett vanligt? Någon med erfarenhet som kan berätta vad ni fick göra?
Jag gjorde ett vaginalt ultraljud förra veckan (v.11) för att se så allt såg bra ut, då jag ätit en medicin som bör undvikas vid graviditet. Anledningen till vaginalt ultraljud, sa min barnmorska, var för att fostret är så pass litet, att det inte syns så bra via ett vanligt ultraljud. Som tur var så såg allt bra ut, så på måndag ska vi göra inskrivning! ??
Jag gjorde också vaginalt ul när jag var i vecka 10.
Jag gjorde VUL i v.11, läkaren sa då att först om 2 veckor är barnet så stort att man kan göra ultraljud på magen.
Jag fick göra ett vanligt UL i v. 10 och såg bebisen helt ok. Inte lika tydligt som ett VUL, men tillräckligt för att se allt som behövde synas. Jag har även gjort VUL i v. 14, så tyvärr finns det nog ingen bra regel, utan det blir väl en överraskning för dig ;)
På magen i v 8. Såg lillräkan bra och lillhjärtat. Sen på magen igen 11+4. Dock var detta på ultraljudsmottningen på sjukhuset.