Gulaktig vätska från brösten!?? Rädd...ej gravid.
Det är råmjölk och är helt normalt. Särskilt när man har i båda. Jag kan också klämma ut om jag vill och har varit på mammografi efter det.
Det är råmjölk och är helt normalt. Särskilt när man har i båda. Jag kan också klämma ut om jag vill och har varit på mammografi efter det.
Tycker du ska kolla upp det där hos läkare! Det är kanske inget men det kan ju vara det.
Att som McIris fastställa att det är råmjölk är farligt! Så kolla upp det på vårdcentralen så vet du.
Om det kommer vätska ur båda brösten (vilket kan kontrolleras genom att man själv eller en läkare klämmer på dem) tyder det heller inte på bröstcancer.
Expertråd professor och kirurg i bröstcancer Karl von Smitten.
Det finns många, många sidor om bröstcancer som berättar att vätska ur bröst är överlag ett ytterst ovanligt symtom på bc. Kommer det dessutom från båda brösten är detta just ett tecken på att det inte rör sig om det.
Så ja, svarar jag på din fråga.
Äter du någon medicin?
Precis, det tyder inte på bröstcancer. Det har nog ingen påstått heller. Min gissning är precis som din att det handlar om en ofarlig och relativt vanlig sak.
Men att kategoriskt säga att det är ofarligt är den andra extremen och en extrem som kan vara farlig. Det är en fullt rimlig rekommendation att uppsöka läkare i TS situation, det är inte akut eller ens halvakut utan kan tas när det passar inom rimlig framtid.
Men att ignorera det för att det vanligtvis inte är ett problem är inte särskilt vettigt. Särskilt med tanke på att TS uppger att hon är rädd och "känner sig döende".
Men det var bc TS själv var orolig för, så då utgick från det i mitt svar. Det är inte ett tecken på bc när vätska kommer från båda brösten kategoriskt uttalat????
Var tvungen att ringa en mottagning till,* haha* men hon sa också att det är helt naturligt. Men att man inte ska fortsätta trycka för att stimulera.
Om det kommer mer och spontant skulle jag söka. Men färgen på detta är helt normal.