• Anonym (?)

Ständigt blod i näsan

Jag vet att jag borde söka vård istället för att skriva här men, ja. Nu skriver jag här.

Jag har sköra slemhinnor och det kommer lätt blod om jag petar mig i näsan eller så, men jag blöder ALDRIG näsblod. Det kommer lite på pappret om jag snyter mig typ.

Nu de senaste veckorna har det däremot blivit helskumt. Varje morgon när jag vaknar är jag snorig och känner att jag har snor/slem i halsen. När jag snyter mig och harklar mig kommer det antingen färskt blod eller koagulerat brunt. Det rinner aldrig ut ur näsan utan sitter bara där inne och kommer ut när jag snyter mig. Har känt att det är nåt som irriterar som en snorbuse så jag har försökt lysa in med en ficklampa och ser att det ständigt är helt blodigt längst bak in i näsborren. Det är också levrade små blodklumpar som känns hela tiden.

Vad kan det här bero på? Kan det vara en ofarlig polyp eller torra slemhinnor pga kylan? Eller är det cancer eller nåt? Det är bara den ena näsborren som blöder.

• Svar på tråden Ständigt blod i näsan
  • Fia 28

Jag har väldigt ofta så, det är nog bara torra och irriterade slemhinnor. 
    Köp A-vita och lägg i näsan till natten eller lägg bepanthen på en tops och smörj inne i näsan till natten.

• Anonym (?)
    Fia 28 skrev 2015-12-04 15:12:25 följande:

Jag har väldigt ofta så, det är nog bara torra och irriterade slemhinnor. 
    Köp A-vita och lägg i näsan till natten eller lägg bepanthen på en tops och smörj inne i näsan till natten.

Tack för svar! Har torra slemhinnor pga mediciner jag äter och det blir värre när det blir kallt på vintern.
  • Birgitta02

Du skulle kunna köpa nozoil och spraya då och då?

• Anonym (?)
    Birgitta02 skrev 2015-12-04 15:29:59 följande:

Du skulle kunna köpa nozoil och spraya då och då?

Funkar det som vanlig nässpray? För jag undviker helst nässpray även när jag är täppt, brukar bli en ond cirkel att det blir ännu värre dagen/natten efter och så blir jag beroende.
  • Fia 28
    Anonym (?) skrev 2015-12-04 16:36:29 följande:
    Funkar det som vanlig nässpray? För jag undviker helst nässpray även när jag är täppt, brukar bli en ond cirkel att det blir ännu värre dagen/natten efter och så blir jag beroende.
    Nozoil är för att smörja näsan, den hjälper inte mot nästäppa.
  • Anonym (same same'a)

Har exakt samma, du har fortfarande inte fått cancer, aids eller någon blodsjukdom? :P 

• Anonym (?)
    Anonym (same same'a) skrev 2018-03-03 12:23:38 följande:

Har exakt samma, du har fortfarande inte fått cancer, aids eller någon blodsjukdom? :P 

Inte direkt, har faktiskt sökt för det och läkaren sa att det var ett gott tecken att jag haft det länge, hade det däremot uppkommit plötsligt hade det varit mer skäl att oroa sig. Nu verkade det som sköra slemhinnor bara. Han sa att man kan bränna blodkärlen så det slutar blöda men jag vet inte om jag är redo för det just nu. Däremot har jag fått veta att jag förmodligen har von Willebrands sjukdom, så det kan ju påverka.
Svar på tråden Ständigt blod i näsan