Inlägg från: Draken55 |Visa alla inlägg
  • Draken55

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

Tom Araya skrev 2017-11-18 00:23:21 följande:
    Kris kan finnas på sitt sätt på många platser.

Nej, det viktigaste i sammanhanget är hur man världen över gemensamt hjälps åt med flyktingar som behöver skydd. Fortfarande finns allt för många länder utanför Europa som kan hjälpa, men inte gör det. EU varken ska avkrävas eller behöva ta så stort ansvar för det, med tanke på hur många som redan tagits emot, jämfört med resten av världen.
    Snömos, vi kan inte tvinga på andra länder den svenska godhetselitens syn på flyktingar, 
    under tiden blir ju vårt land översvämmat, utbyte av befolkningen?
  • Draken55
    Tom Araya skrev 2017-11-18 15:08:59 följande:
    Jag har inte räknat på det, men är rätt säker på att det skulle kunna vara en storleksordning av flyktingmottagning som inte på långa vägar är i närheten av "svenska godhetselitens syn på flyktingar", så ditt påstående kan inte betraktas som relevant och seriöst.
    Någon som räknat på det får gärna rätta mig om jag skulle ha fel.
    Nu hänger jag inte med?? vaddå räknat, ??
    jag sa att vi inte kan tvinga på andra länder en syn på flyktingar som de inte vill ha. 
    Det är ju en fantasi att världen skulle lyssna på ex. svenska miljöpartister.
  • Draken55
    Tom Araya skrev 2017-11-18 15:47:58 följande:
    Du förstår alltså inte att svenska politikers syn på flyktingpolitik inte är applicerbart om man tar emot en tiondel eller tjugondel av vad Sverige tagit emot? Ser du inte skillnaden?
    Jo det förstår jag,
    men jag förstod inte riktigt hur det hade med mitt resonemang om omvärlden och hur den ställer sig till de svenska godhetsapostlarna...  

Alltså, jag säger att omvärlden skiter i hur moraliserande apostlar uttrycker sig i Sverige.
Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?