Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

Tom Araya skrev 2018-01-05 03:49:21 följande:
    Raka puckar, korten (fakta) på bordet, inget smussel och myglande, det gillar jag.

Studie: Asylsökande bakom ökad brottslighet i tysk delstat
    NYHETERons 03 jan 2018

De senaste åren har våldsbrottsligheten i den tyska delstaten Niedersachsen ökat med tio procent.

I en ny statligt beställd studie tillskrivs en stor del av ökningen invandrade unga män från Nordafrika.

Det är personer som direkt när de kommer hit får veta att de är helt oönskade, säger kriminologen Christian Pfeiffer till Deutschlandfunk.

...

www.aftonbladet.se/nyheter/a/0E4Kg0/studie-as...

Javisst, tydligt och lättförståeligt - personer som inte har utsikter att få stanna är överrepresenterade avseende brottslighet.
    Anton Chigurh skrev 2018-01-05 04:44:52 följande:
    Svensk media är så makalöst fega, såå......raka, tydliga och korrekt återgivna fakta likt studien här ovan .Det kommer aldrig ske i Svea Rike.

Aldrig.

Du måste öfver sundet för att få uppleva en sån sak...

Jag tror att du skulle behöva kolla vilken "nationalitet" Aftonbladet har. Det är inte så svårt och kan vara ett första steg på väg till kunskapslyftet Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-04 17:05:26 följande:
    Du länkar till en artikel som är nästan två år gammal. Har det hänt något nytt i ärendet?
    Har för mig att han fick bo kvarGlad
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-04 19:01:37 följande:
    Intressant, då blir ju vinkeln tvärt om och det är flyktingarna som slängs ut.
    Jag tror åsiktskorridoren var väldigt trång och mycket tillrättalagd när det kom till fakta kring den här mannens boendeSkrattande
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-03-04 19:42:16 följande:
    Det vore ju en intressant nyhet att läsa om (även om ärendet är två år gammalt)...
    Mest en gissning från min sida.

Om du googlar på mannens namn får du rätt många träfffar på händelserna 2016, bland annat en i Mitt I Lidingö där han står utanför huset tillsammans med sina pojkar. Söker du upp honom i nutid så är han skriven och tycks bo i samma hus.

Ja, det är märkligt i och med att det handlar om ett hus som kommunen åtminstone fram till 2016 hyrde ut som korttidsboende.
  • FDFMGA
    AnneSophia skrev 2018-06-22 12:19:09 följande:

, ingen är intresserad av dina värderingar och tyckande.
    Padirac skrev 2018-06-23 12:23:21 följande:
    Appropå att sitta på höga hästar smile2.gif
    Ett märkligt fenomen som är mycket vanligt på FL, i synnerhet bland SD-sympatisörer.

Hur man kan få för sig att man vet vad alla andra tycker är snudd på obegripligt om man inte tar hänsyn till att de här aktivisterna identifierar sig med folkviljan att de ofta får för sig att det är de är ekvivalenta med hela folket.

Jag tror också att det finns lite skolgårdsanknytning förknippad med fenomenet, typ det är INGEN som tycker om dig smile2.gif

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?