Inlägg från: Anonym (anneli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anneli)

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

De som har mest att förlora på stor invandring är invandrarna själva OCH de sämst ställda i vårt land. Här i stan har vi ett miljonprogramsområde där det varit sociala problem JÄMT och ingen som har ngt val vill bo där. DÄR packar man in nyanlända. Jag blir deprimerad bara jag åker förbi.

• Anonym (anneli)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2018-04-16 10:38:43 följande:
    Genomsnittstiden för asylutredning är nästan 1 1/2 år läser jag i DN idag. Alltså betalar vi uppehälle även för personer som kommer att få avslag under 1 1/2 år. Det blir enormt mycket pengar - som kunde gå till annat.
    Och när man harvat på mig-verket och lämnar besked om avslag så åker individen hem?...............Regeringen håller ju på nu att jobba för att de ensamkommande som fyllt 18 under asylprocessen och således inte längre är barn! ska få stanna ändå! Liksom stäng mig-verket, tänker jag, så frigörs det mkt pengar och när pengarna är slut så löser sig asylfrågan automatiskt. Folk åker hem.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2018-04-16 11:35:06 följande:
    Jag vet inte riktigt vad du vill säga med inlägget.
    Jag ville bara nyansera ordet "avslag"! Det betyder sällan så mkt.
  • Anonym (anneli)
    KillBill skrev 2018-04-17 07:57:32 följande:
    Det svenska pensionssystemet är självfinansierat, utbetalningarna baseras på hur mycket pensionsavgifter som löntagare har betalt in. Det är alltså inte statens pengar som går till att betala ut vanliga inkomstpension. Har man inte jobbat och betalt in några pensionsavgifter så får man ingen inkomstpension. Invandring kommer därför inte att påverka kostnaden för den inkomstpension som de flesta av oss kommer att få.

Staten har kostnad för för garantipension, bostadsbidrag och äldreförsörjningsstöd dvs ersättningar som betalas ut till de som inte har kvalificerat sig till inkomstpension eller som har låg inkomstpensIon. Regeringen har ökat eller lagt förslag på att öka garantipensionerna, bostadsbidrag till äldre samt äldreförsörjningsstödet.

När det gäller statsskulden så är den idag på den lägsta nivån sedan 1977. Sverige har i jämförelse med andra länder en mycket låg statsskuld.
    Fast staten har väl lånat av de där pensionspengarna förr? När det är slut på pengar i kassan så måste man flytta pengar dit det fattas.
  • Anonym (anneli)
    KillBill skrev 2018-04-17 08:12:59 följande:
    Inte vad jag vet. När menar du att staten ska ha lånat pengar från pensionssystemet?
    258 miljarder ur AP-fonder av Göran Persson. Men jag vet inte vad det betyder. Jag vet bara att det finns inga garantier och det ligger inte en stor påse i skattkistan tryggade för vissa grupper. De enda pengar man kan lita på OM penningvärdet står sig är de man stoppar i den egna madrassen.
  • Anonym (anneli)
    KillBill skrev 2018-04-17 08:35:57 följande:
    Det där stämmer inte men verkar dessvärre ha blivit en folksägen i nivå med råttan i pizzan.

www.na.se/opinion/ledare/nej-han-snodde-inte-258-miljarder
    Men då kan ju du vila tryggt då och lita på att du får din rättmätiga pension när den dagen kommer. Lycka till.
  • Anonym (anneli)

Jag tror att Sverige kommer fortsätta vara bäst i norden på asylmottagande flera år än. Vi kommer inte att kunna ta emot dessa individer på ett bra sätt MEN vilken god PR för Sverige! och Löööööfven för han sitter självklart kvar. (tiggarna blir också kvar och fler blir de tills de själva känner att marknaden är mättad)

• Anonym (anneli)
    KillBill skrev 2018-04-17 22:00:35 följande:

Den typen av desinformation är inte värd att bemöta (genom att bemöta den typen av propaganda så riskerar man att ge den ytterligare spridning). Påståendet på sidan är ren humbug och du borde skämmas över att länka till den typen främlingsfientliga texter. 

Ursäkta att jag lägger mig i MEN tror du att de som tror att invandringen kostar pengar och kanske kan påverka välfärden negativt får sina tankar från skumma sidor på nätet? Du tror inte folk kan tänka själva? Kanske är det du som fått på dig några slags skygglappar? 
    (Igår på Svt såg jag att arbetslösheten bland utrikesfödda är närmare 20% och så fick man se en invandrarkvinna som fått jobb i ngt projekt och gick o sopade trappor. "-Hur många trappor har du städat"?, undrade reportern. -"En, svarade kvinnan"! Första trappan och så var teve där och filmade och gjorde reportage)
  • Anonym (anneli)

Till Sverige kommer få flyktingar eftersom man upphör att vara flykting när man går över gränsen till närmast fredliga land. De som kommer hit är asylsökande. Ofta helt utan identitetspapper!? Liksom hur det ens är möjligt att resa från Somalia eller Syrien till Sverige utan identitetshandlingar!? Hit kommer en mängd unga män som säger att dom är under 18 år för då vet de att de får stanna som "barn" och extra skyddsbehövande. Häromsistens visade det sig att 9000 av dessa fått vänta så länge på sin asylprövning så de hade hunnit bli vuxna! Då måste de prövas som vuxna.....och HUUUU då kanske de inte får stanna om de inte har skyddsbehov......vilket ju hela asylproceduren handlar om!? Vad gör regeringen då? Jo man ger amnesti. Bra där. Jag tänker man kan lägga ner hela den där svindyra kolossen MIG-verket. Deras arbete är bara ett spel för galleriet. IOFS så är ju många myndigheters arbete det MEN det blir så påtagligt här.

• Anonym (anneli)

Liksom säger bara "Utanförskapsområden"! VEM var bekant med det ordet så sent som för tio år sedan? Idag vet alla vad det är och vilka som bor där och områdena verkar bli fler!?

Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?