Inlägg från: Anonym (garantipension/äldreförsörjningsstöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (garantipension/äldreförsörjningsstöd)

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

KillBill skrev 2018-04-17 20:26:02 följande:
    Du har fel. Det är bara de som få pension under vissa beloppsgränser som får garantipension (drygt 11 tkr som ensamstående ovh drygt 10 tkr som gift). Dessutom måste du ha jobbat i Sverige för att ha rätt till garantipension (40 år för att ha rätt till full garantipension). De flesta pensionärer får inte någon garantipension.

Nivån på garantipensionerna räknas upp i takt med prisutvecklingen i samhället (garantipensionen är kopplad till prisbasbeloppet) och nivån på garantipensionen styrs inte av faktorer såsom invandring.
    Om de inte har rätt till garantipension så har de väl ändå rätt till äldreförsörjningsstöd? De flesta svenskar som är födda innan 1976 borde vara berättigade till garantipension vad jag förstår? De som inte är berättigade till garantipension har väl för hög pension eller andra inkomster?

www.pensionsmyndigheten.se/for-pensionarer/ekonomiskt-stod/ansok-om-aldreforsorjningsstod 
    Anonym (Hoppsan) skrev 2018-06-19 08:27:52 följande:
    Du kanske har märkt att allt fler nekas sjukersättning/får den indragen? Du kanske har märkt att det numera är väldigt svårt att beviljas assistans - trots att man behöver sondmatning och andningshjälp - och detta i en högkonjungtur! Det är långa köer till sjukvården. Det är långa köer till tandläkare.
    För att inte tala om psykiatrin.
    Bejje skrev 2019-02-15 22:53:43 följande:
    Ja detta är något jag har stört mig på i flera år. Man utvisar massor av folk som kan perfekt engelska, kanske har även läst sig bra svenska, har jobb, skattar och sköter sig.

Samtidigt låter man kriminella personer få stanna i Sverige, personen som knappt kan svenska, inte jobbar och bara förstör för Sverige.

Det är ju så bakvänt att man tror det är på låtsas.

Regeringen måste vakna upp! Jag har inga problem alls med invandrare som jobbar och sliter och betalar skatt och vill vara en del av samhället, men när regeringen inte vill ha dom här utan istället vill ha illegala kriminella invandrare så undrar man ju vilken IQ personerna i regeringen har.

Löfven verkar ju inte ha en av dom högsta i alla fall om man bara lyssnar på honom.
    Ja, Sverige är helt upp och ner. Skötsamma ska bestraffas och kriminella belönas. Vet inte riktigt hur jag ska förklara  för mina söner i äldre tonåren att det lönar sig att vara skötsam?

www.nt.se/nyheter/norrkoping/beskedet-kriminella-far-fortfarande-lon-om4496671.aspx

Blir så arg!
    KillBill skrev 2020-02-01 23:11:23 följande:
    Den asylinvandring vi har till Sverige bygger på humanism dvs på samma grund som resulterade i att Sverige efter andra världskriget tog emot flyktingar som flydde från fruktansvärda övergrepp/folkmord orsakade av nazisternas härjningar. Det kommer dock sådana som dig aldrig förstå.
    Även om den bygger på humanism innebär det inte att Sverige måste vara det mest humana av alla nordiska länder? Det är kampen om att vara allra duktigast som försatt landet i den situationen.
Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?