• thimpan08

När ska man ringa egentligen?

Alltså mina förvärkar denna kväll har bara blivit intensivare. Håller i sig ca 1 minut med två minuters mellanrum, och det känns. Har även ett litet tryck neråt.. men ska jag ringa eller ska jag bara låta det vara? Det är min tredje graviditet men känns som att jag är nybörjare. Går in i v 38 på måndag, om två dagar alltså. Och jag har dessa förvärkar varje dag, men har alltid kommit på kvällen. Just idag började de i morse, tog en paus under dagen och har nu håll på sen ca 19.00 och blivit mer intensivare. De va det jag blev paff över, att dom startade annorlunda idag.

Vad säger ni? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden När ska man ringa egentligen?
  • KaeJ

Jag hade ringt till förlossning.

Men låter inte som förvärkar i mina öron.

Åkte in när jag var i samma läge. Var 9cm+ öppen när jag kom in till förlossningen.

Det var med mitt andra barn, så man glömmer lätt.

• thimpan08
    KaeJ skrev 2015-12-04 22:44:20 följande:

Jag hade ringt till förlossning.

Men låter inte som förvärkar i mina öron.

Åkte in när jag var i samma läge. Var 9cm+ öppen när jag kom in till förlossningen.

Det var med mitt andra barn, så man glömmer lätt.

Tack för svar! :)

Jag har ju haft förvärkar i så många veckor, så frågan är om jag öppnat mig något oxå.

Man blir ju så osäker, känns som att man åker in i onödan om det inte är något. Men samtidigt vore de väl bra och kolla ifall de är på g. Dom kommer ju så tätt?

Ja man glömmer väldigt lätt :)
  • KaeJ
    thimpan08 skrev 2015-12-04 22:50:37 följande:

Tack för svar! :)

Jag har ju haft förvärkar i så många veckor, så frågan är om jag öppnat mig något oxå.

Man blir ju så osäker, känns som att man åker in i onödan om det inte är något. Men samtidigt vore de väl bra och kolla ifall de är på g. Dom kommer ju så tätt?

Ja man glömmer väldigt lätt :)

Bra att rådfråga och höra vad personalen på förlossningen säger. De är ju trots allt experter.
  • thimpan08
    KaeJ skrev 2015-12-04 22:58:20 följande:

Bra att rådfråga och höra vad personalen på förlossningen säger. De är ju trots allt experter.

Ja de är sant ?
  • thimpan08
    thimpan08 skrev 2015-12-04 23:02:20 följande:

Ja de är sant ?

Ja de är ju sant :)
  • KaeJ

[quote=76081392][quote-nick]thimpan08 skrev 2015-12-04 23:02:43 följande:[/quote-nick]Ja de är ju sant :)[/

Hoppas på bebis snart då!

Lycka till

• aleydis

Hur var förra förlossningen? Gick det fort eller långsamt. Man kan alltid ringa och prata med förlossningen :)

• Meeela

Bättre att ringa och åka in en gång för mycket. Jag hade förvärkar i en vecka till och från åkte in två ggr, den andra gången blev jag kvar med morfin under natten på sjukhuset öppnade jag mig 5cm

• emelieen

Fast det är väl inte förvärkar om det kommer med två minuters mellanrum? Kommer dem så tätt så är det hög tid att ringa.

• thimpan08
    aleydis skrev 2015-12-04 23:11:34 följande:

Hur var förra förlossningen? Gick det fort eller långsamt. Man kan alltid ringa och prata med förlossningen :)

Från att vi kom in när vattnet hade gått tills hon va ute tog de ca 7 timmar
Svar på tråden När ska man ringa egentligen?