Gravid 35+
Hej allihopa!
Jag är 37 år, bor i Stockholm och gravid med tredje barnet. Sedan tidigare har jag en på 5 och en på 3,5.
Nu till mitt dilemma... jag tycker detta är jättejobbigt! Min man och jag har pratat om att försöka skaffa ett tredje barn från och till länge och jag hade väl precis landat i att näh, inte ett till. Och då blev jag gravid. Nu brottas jag med extremt motstridiga känslor och tycker detta är så jobbigt.
Är bara i vecka 5 än så länge och har två missfall bakom mig så jag känner mig luttrad och vet att det kan gå hur som helst. Men bara att ringa och beställa tid på MVC idag kändes jättestressigt eftersom jag på något sätt var tvungen att "erkänna" att jag är gravid. Har liksom annars kunnat förtränga det eftersom jag inte känner av några direkta gravidsymptom ännu.
Stressen ligger framför allt i att vi haft några otroligt tuffa år bakom oss med två extremt intensiva barn och precis fått näsan över ytan. Så min spontana känsla är: kommer vi att orka detta? Sitter dessutom på ett jobb jag inte trivs med och tänker att nu är jag "fast" här i ett par år till. Och så tankar som kanske inte är så grundade utan mer av typen "kommer jag att kunna älska ett till barn lika mycket".
Så... all pepp som finns mottages tacksamt!!