• Äldre 5 Dec 22:11
    4679 visningar
    2 svar
    2
    4679

    Adoptera från Sydafrika

    Hej allihopa! ????
    Tänkte kolla lite med er som adopterat från Sydafrika. Då även vi ska göra det :)

    1) Hur funkade resan dit och hem på planet? Mkt mellanlandningar och hur var det att flyga med barn?

    2) Vad hade ni packat med på resan? Något ni tog med som ni absolut inte behövde och något ni är glada för att ni tog med?

    3) Vart bodde ni under resan? Vad gillade ni/inte gillade med ert boende?

    4) Är det något speciellt man bör tänka på när man är där nere? Tänkte man kanske inte ska gå runt i kortkort kjol eller kanske inte ta ut stora summor pengar?

    5) Vad kostade hela er resa? Är det stora pris skillnader där och här på tex mat och liknande?

    Sen tänkte jag, finns det något Sydafrika tråd
    på Facebook? Har sökt runt men hittar tyvärr ingen :(

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Adoptera från Sydafrika
  • Äldre 14 Jan 21:35
    #1

    Hej!

    Vi väntar BB från Sydafrika för andra gången. 2012 fick vi vår prins som nu är 4,5 år.

    1) Det gick jättebra, vi flög från SA sent och vår son sov och sov

    2) vi hade packat massor, men kryddor var jag glad att jag packat

    3) Boende bokas via Break away (resebyrå i SA) som drivs av en kvinna som heter Martie. Finns en bra hemsida

    4) I pretoria ska man kanske inte ge sig ut på egen hand när det är mörkt, men ni får info om det när det är dags. Byta blöja offentligt gör man inte, men annars är det inget särskilt.

    5) vad resan kostar beror mycket på vad ni vill göra i SA. Vi tänker nog tex ta en tur till Kapstaden i slutet på resan och ska nog åka till Kruger parken osv. Då blir det ju lite dyrare. På Break aways hemsida finns priser. Randen är billig nu jämfört med 2012.

    Det finns en förening för Sydafrika-familjer som heter Forever families (hemsida finns) gå gärna med, då finns en Facebooksida oxå.

    Var i processen är ni?

    Mvh L

  • Äldre 29 Jan 22:12
    #2

    Hej!

    Hänger gärna med i denna tråden, vi har också tänkt att adoptera från Sydafrika. Vi är än så länge bara i Sverigekön (nr 13) så det är ett tag kvar tyvärr.

    Hur länge har ni stått i kö?

    Kika gärna i. På min blogg, där skriver jag om vår adoptionsresa! Har du någon blogg?


Svar på tråden Adoptera från Sydafrika