Inlägg från: mr babelino |Visa alla inlägg
  • mr                babelino

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2018-02-10 22:57:01 följande:
    Man får tåla det man själv ger - det är rimligt.  
    öga för öga. intressant
    KillBill skrev 2018-02-10 23:05:07 följande:
    Faktum är att den som uppmärksammade mig på det hela är Patrik Oksanen och han är väl liberal eller centerpartist om jag har förstått saken rätt. Däremot håller jag med om vikten av att kolla källor. Under dagen har det funnits allt för många på sociala medier och på olika forum som har varit tvärsäkra kring hur det ligger till. Tyvärr var jag en av dem.
    Det är väldigt lätt att köpa fakta som man vill att de ska vara sanna. Stort av dig att erkänna i efterhand.
    Padirac skrev 2018-02-11 00:06:26 följande:
    De har vi väl debatterat tidigare? tit-for-tat och öga-för-öga alltså
    Padirac skrev 2018-01-07 21:46:17 följande:
    Den avgörande skillnaden är att den ena kommenterar åsikter och den andra kommenterar personer. Att kommentera personer kan vara personliga påhopp. 

Det har alltså inte med höger eller vänster att göra. 

Att en del hånar pk, elit osv och andra ropar Skrikhöger på samma sätt är inte mer än 'tit for tat' - det får både du och jag tåla, sen får var och en tala för sin sak komma med motargument.

Så långt inga konstigheter.

Det märkliga är när man blir anklagad för att vara nazist och angreppet får stå kvar. Samtidigt blir man själv avstängd för absolut ingenting.

Men ej heller detta är något konstigt. Forumet är extremt vänstervridet och vi kan ju se att högerdebattörer stängs av en efter en.

Abegayle70 skrev 2018-02-11 00:43:34 följande:
    Det handlar om hur man uttrycker sig. Jag är höger och har aldrig blivit avstängd, tror inte ens att jag fått något inlägg bortmodererat.
    Ja, som högerdebattör handlar det om hur man uttrycker sig. Vänsterdebattörerna kommer undan med t.ex nazistanklagelser.

Det är lätt hänt att man uppfattar vänsterns angrepp som tillåtna och går man över gränsen för vad en högerdebattör får skriva. Så enkelt är det.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna