KillBill skrev 2019-05-23 19:16:58 följande:
Först och främst så anser jag att folk som är sjuka eller saknar arbetsförmåga har rätt till ersättning som ger goda levnadsvillkor.
Det som gjorde att människor med ersättningar kopplade till LSS fick sämre villkor var beslut i högsta förvaltningsdomstolen och inte på politiska beslut. Där har nu regeringen ändrat lagstiftningen till fördel för människor med ersättningar kopplade till LSS och det är mycket bra. Jag tycker också att det är bra att regeringen, för att minska antal människor kommer i kläm, har förtydligat direktiven till försäkringskassan.
I inläggen ovan har jag varit positiv till att Sverige nu har rekordhög sysselsättningsgrad. Att folk från höger kritiserar mig för att tycka att det är bra att många har sysselsättning och slipper leva på bidrag är mycket märkligt..
Ja, det var ju just Alliansen som införde begreppet arbetsförmåga, vilket har varit en framgångssaga. Tidigare kunde sjuka men arbetsföra personer lyfta bidrag i oändlighet.
Sysselsättning är ett meningslöst begrepp eftersom det räcker med 1 timme bidragsjobb i veckan för att kallas sysselsatt.
Sverige har ett enormt skattetryck och medioker välfärd + usel köpkraft utomlands. Så nej, det går inte nåt vidare sen Löfvén tog över.