Inlägg från: Arnes mirakel |Visa alla inlägg
  • Arnes mirakel

En käftsmäll till undergångsprofeterna

FDFMGA skrev 2019-06-18 17:58:16 följande:
    Fast ingen har påstått att inga "oskyldiga" kan drabbas.

Efter vad jag har sett så har riskerna för "oskyldiga" diskuterats.

Och i den skärningspunkten hamnar traditionell riskbedömning i konflikt med vurmarnas metod att leta rätt på ett exempel som stämmer med deras uppfattning och utifrån detta börja tuta.
    Tycker du det är bra när risken att bli skjuten är i samma storleksordning som att bli dödad i trafiken?

Men vänta nu...oskyldiga sade du. Ja, hur stor är egentligen risken för en oskyldig att dödas i trafiken? Den som kör bil, håller fartgränserna, kör nykter, inte tar självmord och följer trafikregler löper en försvinnande liten risk att dödas i trafiken. Betydligt större risk att bli skjuten.
  • Arnes mirakel
    FDFMGA skrev 2019-06-18 22:49:31 följande:
    Jo, jag har noterat att vissa har problem med numeriska jämförelser.

Det är väl ungefär fem gånger fler personer som dör i trafikolyckor än personer som skjuts till döds.

Du kan ju tänka dig själv en vurmare som får 20.000 i månaden för sitt bidragsarbete och försynt frågar om påökt och får svaret "Men mannen nu får du väl ändå vara nöjd - du tjänar ju lika mycket som företagets vd" 

När vd tjänar 100.000.

Tror du att den mannen skulle vara nöjd med svaretSkrattande
    Talade om personer som blir skjutna, med eller utan dödlig utgång, vilket är fler än de som skjuts till döds. Jag vet att det kan vara svårt för en del att förstå.

Om du tjänar 20k och din vd 100k så tycker jag synd om vd. Av flera skäl. Skulle kunna hjälpa företaget med omedelbara enkla åtgärder för att öka lönsamheten. Tyvärr vill väl vd sitta där med den sämsta vd-lönen i hela stan.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna