En käftsmäll till undergångsprofeterna
Jag tror att det handlar om att många blir arga när man berättar sanningen..
Jag tror att det handlar om att många blir arga när man berättar sanningen..
Sverige ligger i topp när sjukvården i 16 OECD-länder jämförs i en ny undersökning.
www.expressen.se/nyheter/sverige-i-topp-nar-sjukvard-jamfors-i-16-oecd-lander/
Det är fantastiskt att denna regering, trots det stora flyktingmottagandet, har haft högre tillväxt per capita än de borgerliga regeringar som regerat i perioder sedan 1976.
Alla som kan 1900-talets historia inser förstås hur viktigt det är att hålla nationalistiska och främlingsfientliga partier borta från makten.
Av de partier du radar upp är SD ensam om att ha nazistiska bakrund men trots att våra grannländers regeringar inte regerar med partier med nazistiskt förflutet så tycker jag att erfarenheterna förskräcker (framförallt i Danmark).
Detta är bakgrunden till att Ulf Kristersson så hårdnackat vägrar samarbeta med SD.
"jag tror det kommer uppstå oheliga allianser även bland de partier som inte sitter i regeringen" - Ebba Busch Thor.
Ska man tolka det som att ett sammarbete med SD är på ingång?
Bra debattartikel:
www.svd.se/forssell-maste-vara-en-angerfull-politiker
"Både M- och S-ledda regeringar har misslyckats i kampen mot kriminaliteten. Det borde skapa eftertanke. Sverige förtjänar politisk samling i stället för en ytlig väljarjakt"
"En forskningsstudie av ledande svenska kriminologer visar att skjutvapenvåldet bland unga då ökade betydligt snabbare än i andra jämförbara EU-länder. Brutaliteten eskalerade kring 2008 för att sedan bita sig fast på höga nivåer"
"Tydligt är i alla fall att svackan under det borgerliga styret har hämmat Sveriges brottsbekämpande förmåga på ett allvarligt sätt. Forssell måste gräma sig rejält över att hans parti - och han själv i sin rådgivande roll ? agerade så slapphänt i ett så viktigt skede"