KillBill skrev 2019-11-10 17:08:26 följande:
Om du anser att tillståndet i Sverige börjar gränsa till krig så kan jag upplysa dig om att de sprängningar som skett i Sverige har haft relativt få skadade och hitintills inga dödsfall.
I Afghanistan så har olika typer av attentat under årets första 9 månader resulterat i att 2 563 civila dödats och 5 676 har skadats.
Siffrorna talar sitt tydliga språk och du kan inte neka till att det är extremt mycket farligare i Afghanistan än i Sverige. Om du tycker att det svenska tillståndet börjar likna krig så måste du rimligtvis anse att det är krig i Afghanistan (med tanke på det mycket större antalet skadade och dödade).
Internationell lag hindrar Sverige från att skicka tillbaka flyktingar till krig och är det krig i Afghanistan så måste Sverige upphöra med alla utvisningar dit.
Anser du att det är krig i Afghanistan?
https://news.un.org/en/story/2019/10/1049491
Jag förlitar mig på vad Försvarshögskolans seniora analytiker Henrik Häggström, säger om bombdåden i Sverige:
"
Man får man gå så långt som till Afghanistan för att hitta en liknande situation som den i Sverige"
Han säger vidare att det Sverige är i en "gråzon mellan krig och fred".
(TV4 11/10)
Även forskaren Amir Rostami jämför bombdåden med "världens krigszoner".
(DN 6/11)
Men du kanske är mer kvalificerad än forskare vid Stockholms universitet och har mer data än vad Försvarshögskolan har att tillgå?