FDFMGA skrev 2020-01-25 18:35:53 följande:
Tok heller.
Jag är mer övertygad idag än för några år sen att skrikhögern i allmänhet appellerar till de klenaste förstånden och att SD-svansen i synnerhet lockar till sig dem. Dessutom uppfattar jag det som mer troligt numer att babblandet mer fungerar som en markering av grupptillhörighet än försök till dialog med folk utanför den infantila åsiktskorrridoren.
Jag är också övertygad om att det finns få sossar, nämndemän eller inte, som anser att samhällstjänst är en lämplig dom för någon som deltagit i en gruppvåldtäkt. Däremot kan jag mycket väl tänkta mig att babbelhögern mässar om att det förhåller sig så på babbelhögerns interna bönemöten
Jag tror heller inte att en del domar som jag och andra sossar uppfattar som märkliga beror på nämndemänen, utan exempelvis på att kraven på bevisning bland domarna/juristerna är för hög.
Iva Arpi skrev nyligen om en man som gripits med en bomb i sin ryggsäck, att mannen inte kunde dömas i och med att han förnekade kännedom om någon bomb utan påstod att han trodde att det var narkotika han hade i säcken. Enligt Arpi, alltså.
Själv läste jag nyligen en intressant och till domstolarnas bevisvärdering kritisk artikel i Dagens Juridik
Ska se om jag hittar den. Du kan ju gå i polemik med skribenterna och förklara att din forskning ger vid handen att de har fel, att det handlar om värdegrunden hos nämndemän som är sossarhttps://www.dagensjuridik.se/debatt/felaktig-bevisvardering-gor-att-brottslingar-gar-fria-det-totala-bevisvardet/
Ajdå! Trodde att du hade vaknat till lite vilket du verkar vilja göra sken av här.
Men tydligen så tillhör du fortfarande fallangen som har varit naiva, vi.såg det inte komma och Sverige har aldrig varit tryggare.
Tur att vi vanliga iaf kan inse att även de partier vi har rösta på har samma problem som ni.
Har man IQ över 80 så vet man att det inte är otur eller några tillfälligheter att det ser ut som det gör i Sverige 2020.
Jaja för mig är det helt obegripligt att man kan titta sig i spegeln och samtidigt låta kvinnor barn och framför allt invandrar vara otroligt utsatts bara för att man ska få behålla sin lön