Inlägg från: En vanlig arbetare |Visa alla inlägg
  • En vanlig arbetare

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2020-09-15 00:42:25 följande:
    Vem har förminskat vad?  
    Du har förminskat mordoffren.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 00:47:59 följande:
    Du vet att det finns både forskning och statistik om skjutningar och mord?
    Verkar som den unge mannen som blev skjuten i Skogås fick betala med sitt liv. Lägg till en knivskärning och en sprängning i Stockholm + skjutningen i Malmö. En helt vanlig kväll i Sverige.

Våldet minskar markant hos den civiliserade delen av befolkningen. Men andra element lyckas ändå få det grova våldet att öka. Helt makalöst.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 19:58:28 följande:
    Jaha.. du sitter i regeringen du Drömmer

Du vet naturligtvis inte vad du pratar om eller hur ansvar och förvaltning är organiserat i Sverige. 

Med huvudlösa påståenden om sakers tillstånd så hjälper det inte att du blundar och håller för öronen - det är den tredje apan du skall lära dig av {#emotions_dlg.flower}
    En teori är ju att man inte behöver sitta i regeringen för att se att deras strategi brakat samman.
  • En vanlig arbetare
    felix le chat skrev 2020-09-15 21:30:29 följande:
    man måste ändå vara lite rationell

- jag är frisör, klipper gangsters - gangsterfrisör - skjuten i smalbenet

logisk kedja

det var ju ingen som tvingade honom att bli frissa ?
    Jamen exakt, och när ska kvinnor lära sig att inte gå i tunnlar?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 20:21:04 följande:
    Mannen som sköts i Skogås dog mycket riktigt. Det torde inte ha varit oväntat med tanke på sysselsättning och situation.

www.expressen.se/nyheter/krim/man-i-skyddsvast-mordad-vid-skola-skots-i-huvudet/

"Mannen som sköts till döds i Skogås bar skyddsväst men träffades i huvudet, enligt Expressens uppgifter.

Polisens bild är att han tillhört en kriminell gruppering från södra Stockholm. Häromåret avslöjades han med ett kilo cannabis och en pistol."

Taskigt för den unge mannen som trodde han kommit till paradiset. Att komma till Sverige blev hans död.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 22:12:48 följande:
    Ja, det är ju en teori, men för att VETA vilken strategi de har utan skribenten har någonting sakligt att referera till, så är det inte orimligt att tro att det är skribentens egna strategi och att denne sitter i regeringen.  Annars vore det väl svammel denne kom med och det finns det väl inget skäl att anklaga skribenten för - eller?
    Kan bero på vilken skribent det handlar om.

En annan tanke är att skribenten ser att regeringens strategi leder till misshandel och mord. Man behöver s.a.s inte känna till strategins detaljer för att konstatera dess misslyckande. Bang!
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-15 22:14:43 följande:
    Om DU tror att paradiset är att bära skyddsväst pga en kriminell livsstil så för det stå för DIG

De flesta andra tänker och känner nog annorlunda - men hur det är i dina kretsar kan jag inte uttala mig om.
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-16 08:11:03 följande:
    Det var faktiskt DU som kallade Tensta ett erbjudande, inte jag.

Vem som inte förstår lämnar jag okommenterat annat än att det inte verkar vara jag
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 23:29:34 följande:
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
    Jag skrev att Tensta är vänsterns erbjudande till människor som flyr för sina liv. Det verkar inte som du uppfattade ironin.
  • En vanlig arbetare
    KillBill skrev 2020-09-17 12:32:41 följande:
    Jag kan också den där om den kristdemokratiske riksdagsmannen som tillhörde en av Sveriges 40 klaner och som hade kopplingar till kriminella nätverk i Södertälje
    Du kanske kan berätta vilket brott denne ks-riksdagsman är dömd för?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-17 12:42:28 följande:
    Med SD kommer det helt säkert att gå åt helvete - med en partiledare  - för ett parti som verkar vara en plantskola för nazister, är gravt överrepresenterade brottsdömda ledamöter, återkommande vill agera utanför lagar, som vill bli justitieminister riskerar vi att hamna i en situation liknande den lögnhalsen Trump skapat i USA.
    Är detta argument för att kriminella gäng ska få sätta upp egna trafikkontroller?
  • En vanlig arbetare
    KillBill skrev 2020-09-17 17:48:13 följande:

Du tar fel. Jag har inte länkat till någon som förnekat att det finns kriminella klaner i Sverige.  Jag har länkat till den svenska polisens underrättelseverksamhet som ifrågasätter delar av polischefens uttalande men det är en annan sak.

Fast nu blir du ganska patetisk. Kan du egentligen bevisa något alls av det du påstår?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-17 22:05:21 följande:
    Om SD tar makten  - som de själva uttrycker det - så skulle det vara lagligt för kriminella gäng - dvs SD själva - att sätta upp vägspärrar och kontrollera de som passerar.
    Du tänker att om SD tar makten så vill du stoppa de kriminella gängen.
  • En vanlig arbetare
    KillBill skrev 2020-09-17 22:19:13 följande:
    Tja här: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7551144
    Haha, verkar som de tagit bort sidan. Vad kan det bero på tror du?

kd-riksdagsledamoten var dömd för vilket brott?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-17 23:51:20 följande:
    SD själva verkar ju vara ett kriminellt gäng om man tittar på överrepresentationen av dömda förtroendevalda.  Många av deras politiska lösningar är dessutom kriminella. Så om de tar maken lär vi få se kriminella som gör både det ena och det andra - precis som det redan nu är i de kommuner där SD bryter mot tex grundlagar 
    En tanke är ju att sätta de kriminella i fängelse oavsett vad de röstar på.

Låt oss säga att vi lagför de kriminella gängen och vi vi på köpet burar in en ansenlig mängd kriminella SD-väljare så har jag inget problem med det. Vi får då ett bättre samhälle, eller hur?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-17 23:52:45 följande:
    Det kan bero på att din webläsare inte kan visa PS-länkar,  själv har jag inga problem att komma fram till sidan som är länkad
    Däremot verkar du ha problem att svara på frågan.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-18 00:13:45 följande:
    Har vi inte tidigare pratat om att frågor har frågetecken i slutet och att påståenden inte har frågetecken?
    Var inte orolig. Frågetecknet finns i nära anslutning till själva frågan. Dags öva upp läsförståelsen. Hehe.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-18 00:16:45 följande:
    Det är inte väljarna jag pekat på utan politisk förtroendevalda som ägnat sig år brott och fortsätter att ägna sig åt brott, SDs företrädare är överrepresenterade i detta fall.

Du får peka på gud fader själv om du vill. Även förtroendevalda är väljare och lyder under samma lagar som alla vi andra.

Återigen verkar det som det kriminella asets politiska åsk¨ådning är det huvudsakliga för sig. Stämmer det?
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-18 00:33:39 följande:
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-18 00:28:01 följande:

Du får peka på gud fader själv om du vill. Även förtroendevalda är väljare och lyder under samma lagar som alla vi andra.

Det är inte den politiska åskådningen som är det huvudsakliga för mig. Kriminell som kriminell...

Däremot verkar SD samlat på sig många fler kriminella förtroendevalda än en släkt som har kriminella grenar har kriminella....
    Ja, vad ska man säga? Inser du inte att du säger emot dig själv.

Säg att alla kriminella tillhörde SD. Det vore ju fantastiskt. Då skulle kanske godhetsprofeterna kunna tänka sig att åtgärda problemen.
  • En vanlig arbetare
    Padirac skrev 2020-09-18 00:35:01 följande:
    Misstog detta för att vara menar som en fråga, men det kanske var menat som ett grundlöst påstående?
    Ja du misstar dig. Igen.
  • En vanlig arbetare
    Flash Gordon skrev 2020-09-18 06:09:45 följande:
    Kriminella politiker?

Socialdemokrat mördar fru
    www.expressen.se/nyheter/s-politiker-doms-till-livstid-skot-sin-fru-i-huvudet/

Socialdemokrat mördar medarbetare
    www.expressen.se/gt/krim/personlig-assistent-hittad-dod-kvinnlig-kollega-begars-haktad/

Centerpartist köper sex av barn
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQnrGO/lokal-c-topp-misstanks-ha-kopt-sex-av-barn
    Sant. Men du har ju glömt hur allvarligt det är om en kd-riksdagsledamots sysslings farfar pallade äpplen som barn.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna