Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

En käftsmäll till undergångsprofeterna

KillBill skrev 2022-07-25 13:01:30 följande:
    Haha, Först upprepar du samma fråga till mig i ett flertal inlägg och när jag förklarar att jag gett dig svaret i flera inlägg så brusar du upp och förklarar att du visst har förstått

Det är du som är naiv om du tror att kriminella inte skulle utnyttja möjligheten att oftare bära vapen på allmän plats om det blev lagligt. 
    Klart att jag upprepar den.
    Du har ju hårdnackat vägra att svara på den.

Du har aldrig gett mig svaret på frågan alls.

Det du har däremot gjort är att svamla om att pepparspray skulle bli lagligt så skulle det bli populärt bland de kriminella. 

Jag har aldrig och kommer aldrig att fråga "Kommer pepparspray att bli populärt bland de kriminella om den blir lagligt?"
    (Dubbelkollar) Nepp har inte ställt den frågan, men dina svar är baserat på just den frågan.

Så skall jag tacka dig för att du svarade på en fråga jag aldrig ställde?

Jag har aldrig skrivit ett enda ord, eller en enda bokstav faktiskt, att kriminelle inte skulle kunna utnyttja laglighet att bär a pepparspray i fickan om de ville det.
    Är det en nästa falskt påstående du skall komma med? Som jag aldrig skrivit ett ljud om inte ens en enda bokstav om?

Jag har bara skrivit att kriminella egentligen inte bryr sig om något är lagligt eller inte.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-25 13:25:31 följande:
    Ja det är något väldigt ruttet i konungariket Sverige?

Jo, det stämmer, den varianten som IDF praktiserar är något hårdare än den allmänna, eller vad man ska kalla den, den civila varianten kanske?
    Jag har iallafall inte en chans när jg sparrar mot min fru
    Känner mig trygg i hennes sällskap.
    Kanske dags i Sverige att lära kvinnor lite MMA..

Fast det kan ju bli synd om de kriminella om kvinnor värja sig med händer och fötter emot våldtäktsmannen, den stackars våldtäktsmannen kan ju få ont...
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-25 13:45:49 följande:
    Sitter och läser om våldtäktsinfernot Sverige, gruppvåldtäkt i Sundsvall och nu senast i Trollhättan. Det är inte bara skjutningar, det tysta lidande som den horribla
    ökningen av våldtäkter innebär? Hur kan kvinnor rösta på de partier som bär skulden? Och rättsväsendet! Varför uteblir utvisningarna så gott som alltid när straff utdöms? Är det så jävl viktigt att få behålla dessa i landet?
    Det är något jag har funderat på med.

Jag tror det är lättare att svara på frågan  "hur uppstod Big Bang", än de frågorna vi frågar oss här. (Då de är frågor jag själv ställer)...

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-07-25 15:06:27 följande:
    Det är ju fler personer per capita som dödas i Finland än i Sverige  - de använder iofs inte skjutvapen främst och så är det inte gänkriminella inblandade i narkotikahandel och utan vanlig fylla som ligger bakom de avsevärt högre dödstalen än i Sverige.

Sverige är ett mycket civiliserat land och samhälle enligt alla mätningar som görs med undantaget av den organiserad brottsligheten med inbördes mördande, sen finns det problem med den radikaliserade och extrema högern som försöker luckra upp sanningen om hur det står till i den svenska samhället, Hela den europeiska extemhögern, inklusive SD et al i Sverige,  har haft nära band ideologiskt och ekonomiskt med Kreml som försöker skapa en uppfattning om att allt är lika åt helvete i Europa som det är i deras eget samhälle. Det finns gott om 'nyttiga idioter' ockh så finns det säkert de som använder samma metoder för att skada tilltron till verkligheten.
    Just det.. Det är INTE skjutvapen det handlar om i Finland..
    Jag skrev faktiskt som sagt, dödsskjutningar.. Och det var just dödsskjutningar jag noterade med.

Apropå civiliserat Sverige.
    Gör mig en tjänst..

Skriv detta du skriver här, till mig, till pappan som fick sitt barn mördat.. Barnet hette Tommie Lindh.

Mördaren, var, innan han mördade Tommie Lindh, dömd för flertalet brott b.la våldtäkt, och sedan så mördade han, oprovocerat, Tommie Lindh.  Trots mordet och att han begått flera grova brott i Sverige så fick han ändå svenskt medborgarskap när hana ansökte om det, fast han var tungt kriminell med flera grova brott.

Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. Drömmer

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-07-25 16:13:42 följande:
    Svenskt rättskipande fäljer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 
    gör påståendet att det är enklare att förklara BIG BANG begriplig Tomte

Var hävdade jag att svenska medborgare kan bli av med medborgarskapet och/eller kan utvisas?
    Citera där jag uttryckligen i klartext har hävdat det.

Var har jag hävdat att svenska rättsväsendet inte följer svenska lagar? 
    Citera noggrant där jag uttrycker det i klartext..

Tycker det är patetiskt av dig att du medveten sitter och tillskriver mig utlåtanden jag aldrig har haft..
    Är det vanligt att du lägger ord i munnen på folk och/eller tillskriver folk åsikter de aldrig har haft?

Tommie Linds mördare fick svenskt medborgarskap, när han ansökte om det, trots att han var kriminell och begått flera grova brott i Sverige.

Jag skrev inte att det var rättsväsendet, i sig, som belönade Tommie Linds mördare (andra kriminella) med svenskt medborgarskap.
    Jag skrev bara att kriminella kan bli belönade med medborgarskap.

Varför ger man svenskt medborgarskap till kriminella, som begått grova brott i vårt land innan de ansöker om medborgarskap? 

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-07-25 17:48:42 följande:
    Ska vi var noga så är det _DU_  och ingen annan som tillskorver mig uttalanden och lägger ord i min munSolig  

Kan du se att jag i mitt inlägg lägger ord i din mun och tillskriver _dig_ åsikter?

Du måste kunna skilja på dig själv och andra personer och inte tillskriva andra det du görSkål
    Ja, i Sverige är det färre antal skjutvapenrelaterade mord bland gängkriminella än det är fyllemord (med kniv?) i Finland i relation med befolkningsmängden - det är väl till och emd så att det är fätte antal mord i Sverige öän det är Finland totalt sett till befolkningsmängden.

Mordet du refererar till är tragiskt - och det verkar enligt de beskrivningar som finns ha gått till på ett sätt som inte liknar de gängrelaterade sjukvapenmorden utan mer likt de mors sker i grannlandet till öster. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnKrov/knivhoggs...

Svenskt rättskipande fäljer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 

Känner du många krimienlla som får resa, saft och bulle? Det var väl de främlingsfientligas falska beskrivning av 'sluta skjut'? 

Du fetstilt detta stycke från mitt inlägg #5076 för att bevisa att du hade rätt:

"Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. ".

Ja det är ord jag har skrivit.. Det är riktigt..

Du skrev detta till mig från inlägg #5077:

"Svenskt rättskipande följer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 
    "

Var i det stycket du fetstilt (eller i övriga inlägg #5076 jag har skrivit) påstår jag att det är rättsväsendet som belönar kriminella med medborgarskap?

Så om du skall hävda att jag har påstått att
    "rättsväsendet belönar med medborgarskap..",  så skall du hitta det stället där orden:
    "rättsväsende", "belöning" och "medborgarskap står i samma mening" ,och formulerat som ett påstående.

Seså kan du komma med ett riktigt bevis nu som styrker din anklagelse om vad jag skulle ha påstått enligt dig?

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-07-25 20:36:28 följande:
    Fetmarkerat ovan och dessutom understruket nedan  

Det går alldes utmärkt att läsa hela meningar och sätta orden i relation till varandra så att meningen får den betydelse som lätt kan förstås avses istället för att läsa halva meningen - eller i alla fall fetmarkera halva meningen - och sk*ta i resten Skål
    Ja, i Sverige är det färre antal skjutvapenrelaterade mord bland gängkriminella än det är fyllemord (med kniv?) i Finland i relation med befolkningsmängden - det är väl till och emd så att det är fätte antal mord i Sverige öän det är Finland totalt sett till befolkningsmängden.

Mordet du refererar till är tragiskt - och det verkar enligt de beskrivningar som finns ha gått till på ett sätt som inte liknar de gängrelaterade sjukvapenmorden utan mer likt de mors sker i grannlandet till öster. 

...

Känner du många krimienlla som får resa, saft och bulle? Det var väl de främlingsfientligas falska beskrivning av 'sluta skjut'? 

Det var DU som anklagade mig för att påstå att jag hade skrivit att rättsväsendet belönar kriminella med medborgarskap. 

Du citera ju dig själv i från ditt egna inlägg där du anklagar mig för att påstå att rättsväsendet belönar kriminella med medborgarskap.  När jag bad dig bevisa där jag hade skrivit det.

Att citera hela meningen kommer ju knappast att hjälpa när de första fem orden i den meningen är en direkt lögn från din sida. 
    Då jag har aldrig i någon av mina texter skrivit att det är rättsväsendet som belönar kriminella med medborgarskap.

Så om du ville ha sagt något med den meningen så kanske du kan skriva om den då. Fast om du gör det så kan du ha den klädsamma smaken att skippa att inleda meningen med direkta lögner om vad jag har påstått och inte påstått.  

• EnAnonumius
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-26 13:51:29 följande:

Är det så här det ska fungera?

En vettig polis/åklagare hade lagt det här ärendet allra längst ner i högen.
    Men det ser ju bra ut i statistiken. Ett uppklarat brott, dessutom helt riskfritt att driva processen. Knappast någr brushor som hotar eller spränger

Men vad fan...
    Skall man skratta eller gråta?
    Det är så jäkla sjukt så det bli bisarrt.

Kommer det säker kommentarer från de empatilösa som deltar i denna tråden som väljer att blunda för anledningen över varför det finns så många kvinnor som känner sig så otrygga, att de väljer att riskera att bryta mot vapenlagen och ha pepparspray i väskan.

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-07-25 16:24:54 följande:
    Lägg av med ditt rassesnack. Det handlar inte om svenskar eller invandrare.
    Så där kom den ja. Den klassiska anklagelsen. Och din klassiska ohederliga sätt att debattera på från din sida..

Blundade du medvetet för den sista stycket?
    Det KRÄVS nämligen att du medvetet hoppar över det sista stycket för att kunna hoppa på och skriva "lägg av med ditt rassesnack" till mig.

Jag skrev detta i sista meningen:

"Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. "

För dem som tagit av sig sina antirasistiska glasögon ser ju tydligt att jag kritisera dumheten med att dalta  med kriminella.  

Hur fan får du det till "rasse snack" mitt inlägg?"
    När jag bevisar tydligt att jag är medveten om att kriminella svenskar bli också blir daltade med?

Så tyvärr så kommer du ingen vart med att "bevisa" mig något om "John Rhon".  Mer än att du sparkar in öppna dörrar.

För det första så har jag aldrig påstått att svenskar inte mördar, våldtar eller misshandlar.

Jag tyckte det är fel att ge svenskt medborgarskap, till dem som är av utländsk ursprung och begår kriminella handlingar i vårt land, att de skall bli beviljad svenskt medborgarskap trots att de har tungt kriminellt register i Sverige.

Du är av en annan åsikt förstår jag?

Jag frågar dig.. Anser du att vi svenskar kall dela ut svenskt medborgarskap till de utlänningar som kommer hit och sedan väljer att leva som kriminell i vårt land?
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-07-26 14:35:05 följande:
    Märklig fråga. I ett rättssamhälle är självklart alla lika inför lagen. Är något förbjudet så gäller förbudet alla i samhället.  Tycker du inte att det är en bra princip?
    Och ingen reflektion över att en kvinna, på 60 år, som känner sig så otrygg att hon väljer medvetet att riskera att begå lagbrott.

Tycker du det är bra samhälle vi lever i när kvinnor känner sig så otrygga att vara ute att de väljer att köpa i pepparspray för att ha i fickan/väskan, och väljer då också att riskera att begå lagbrott, för sin egna trygghets skull? 

Det som är märkligt är att du tjabblar om lagen och "lika in för lagen".

Men du skiter i att reflektera över de bakomliggande orsakerna kring VARFÖR det finns kvinnor som känner sig direkt otrygga i samhället, så otrygga att de väljer att riskera att begå lagbrott.

• EnAnonumius
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-26 15:52:46 följande:

Du begär för mycket Av personen i fråga.

Ja, jag gör nog det. Obestämd
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna