Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2022-08-04 21:30:42 följande:
    Att citera TASS och skylla på regeringen för att det ger mer effekt är längre från verkligheten än de där som du påstpår vara i din närhet och sätter tonen.  Jag antar att de inte citerar TASS eller skyller på regeringen för att det ger mer effekt.  
    Va?
    Hur sjutton får du in TASS i det hela, det jag och Flash snackar om?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-08-04 21:57:43 följande:
    Du får fråga den skribent som citerat TASS som refernes för verkligheten och som dessutom anser att det ger mer effekt att skylla på regeringen - istället för att ge saklig kritik och verkliga beskrivingar.
    Nej, jag frågar DIG..

Då det är du som citera Flash svar till MIG, och vi sitter och snackar om Sverige och svenska getton och hur det ser ut i dem. Vi sitter och snackar om hur politiker i synnerhet har blundat för problemen i förorterna och många svenskar som också blundar för hur det ser ut i många förorter..

Ditt kommentar om "TASS" är helt ur sitt kontext och har inget med det JAG och Flash snackar om.

Så jag frågar dig igen.

"Hur sjutton får du in TASS i det hela, det jag och Flash snackar om?"

Jag vill inte ha något jävla patetiskt skitsvar om att "Det får du fråga den skribent som citerat TASS".

Om du anser att någon har citerat från TASS så får du citera DET inlägget då där det förekommer något jävla citerande från "TASS".
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-08-05 10:24:02 följande:
    Jag är säker på att de flesta höga politiker, journalister och utgivare, regeringstjänstemän, någon ambassadör som pekas ut som blundande och att ej ha kontakt med verkligheten bland gängkriminella, droghandlare, förorter, landsbygd, glesbygd och påstår inte begripa vad deras beslut gör med folk inte hämtar sin information från TASS och inte heller tycker att 'det ger mer effekt att skylla på regeringen'

- men,  det är allmänt känt att det ute på på högerkanten bland SDs företrädare, förvarare och fotsoldater finns de som hämtar sin information från TASS och inte heller tycker att 'det ger mer effekt att skylla på regeringen'.
    Jag raderade en hel vägg av 100% totalt irrelevant text.,.

Jag tar det ETT varv till.

Du har anklagat en skribent att Citera från från "TACC". Jag bad dig att du kan ta och citere DET inlägget där det skett citering från "TACC".  GÖr du det.. Nej självklart INTE.

Så jag tar det en gång till, jag och Flash och diskuterade SVENSKA förhållanden i SVENSKA getton och Svenska politiker och deras ignorans om problemen med getton.

Ditt hav av en massa text om Ukraina, Trump etc etc har inte ett skit att göra med vad jag och Flash snackade om. Och det bevisar fan inget om att "någon har citerat från "TACC" heller med ditt ghav av icke relevanta texter om Ukraina, Trump och att du citerar själv från TACC.

Så vad ville du egentligen? 
    Ja utöver då att överbevisa att du skiter i kontext och är ute efter att spy galla, och komma med icke bevis?

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-08-05 13:11:31 följande:
    Menar du att du i den diskussion om svenska förhållanden och det du kallar svenska ghetton (ordet kommer troligen från det italienska borghetto) finns beskrivningar av politiker som i kontext är sakliga och inte spyr galla och innehåller verkliga bevis?
    Jag skiter i vad ordet har för ursprung. Jag använder ordet "getto" så som det används i dag i Sverige.

Nej jag har aldrig menat det du påstår omformulerat i "frågeform".  Så försök inte att få det jag skriver att handla om något helt annat än det jag faktiskt skriver och handlar om.

Jag har skrivit enkelt och tydligt FLERA gånger, vad  JAG och Flash snackat om.
    Jag har inte citerat TASS. - jag har citerat källor som pekar på hur det i svensk alternativhöger och närstående organisationer plockas upp falska beskrivningar av verkligehten som kommer från TASS - det är alltså det material jag gett dig som visar hur TASS förvränger verklighetsbeskrivningen.

Drömmer

Jasså du har inte citerat "TACC"?

Jag citera dig och dina egna ord från inlägg #5259
    16:55 ? Tass: ?????????? ?? ?????????? ????????? ????? ? ???????? ?????? ??????? ? ????.

(slut citat)

Det är ryska (tyvärr så verkar du ju inte fatta att alla inte kan läsa ryska).. Dock så har du lagt med rubrikens namn (så långt kan man se) och det är även omgjort i länkform. Så Ja du har citerat ur TACC även om du passade på att göra en länk av citatet.
    Så, att tror att det går att ha en diskussion som bygger på verkliga beskrivningar om läget i Sverige med påståenden som inte har mer verklighetstrogen återgivning än materialet TASS med skribenter som faktiskt citerar TASS och anser att det ger mer effekt att skylla på regeringen är inte en framkomlig väg att hitta utanför alternativhögerns filterbubbla.

Vad svamlar du om här?

Du har fortfarande inte bevisat att skribenten har citerat från TACC som du har påstått..

Tja, är mer närmare verkligheten om hur det är i gettona än vad du är.

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2022-08-05 13:50:11 följande:
    Om du orkar lösa mer n en rad så ser du att jag citerat material som refererar till TASS
    Och det har jag gjort läst mer än en rad. Men du verkar ju glömma vad du själv skriover i dina EGNA inlägg.
    Om du orkar att läsa ditt egna inlägg.

Utdrag ur ditt egna inlägg #5059:
    (slut citat)

Och viola en DIREKT länkning till TACC, länken har text på ryska och är omgjord till länk och länken leder till TACC.

Men du kanske inte vill stå för dina EGNA direktlänkningar du gör nu heller?

Så spola skitsnacket om att du "citerat material som refererar till TASS".

Så du kan fortsätta att tjata hur mycket du vill om att jag inte läser mer än en rad. För det kommer du inte att lyckas med den taktiken.

Du har lagt in länk till TACC direkt i ditt inlägg #5059..
    Du kan knappast förneka det. När det går att bevisa och överbevisa.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-08-12 09:29:40 följande:

Sysselsättningen är rekordhög och det är idag färre som behöver statligt stöd för sin anställning än när moderaterna regerade landet (och det gäller både svenskfödda och invandrare).

Du skriver att det är färre idag som behöver statligt stöd.

Varför lägger du med en statistik på antalet sysselsatta med stöd till arbetsgivare från arbetsförmedlingen", och skriver i din text att   det är färre idag som behöver "statligt stöd"?

Hur visar DEN statistiken, du lade in" att det är färre som behöver stöd från staten?

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-08-19 13:36:08 följande:
    Gärningsmannen är ett helsvenskt fyllo och tydligen ska gick skottet av av misstag.. 

Ja OCH?
    Jag skall bry sig om det för att?
    Det är helt oväsentligt med nationaliteten. Helt oväsentligt om det var ett fyllo eller inte.

Varför är det så viktigt för DIG att peka ut nationaliteten på gärningspersonen?
    Oavsett om skottet gick av av misstag eller inte här inte hit.

Det som hör hit är att en person bar ett illegalt vapen som avfyrades, och då av en ren slump träffade en kvinna, fast det lika gärna kunde träffa ett barn i stället. 

Men jag antar att allt detta för irrelevant för dig. Eller hur? 

Räcker det inte för DIG att den som "avfyrade skottet av misstag" bar ett illegalt vapen på sig, och det avfyrades i spårvagnen så att en person träffades?

Jag antar att det är helt irrelevant för dig också att folk som åker spårvagn aldrig kan veta om det kommer att upprepas, fast nästa gång kan det lika gärna avfyras medvetet i stället av ett icke fyllo oavsett nationalitet..

Är det mer irrelevant information du vill komma med?
    Då kan du skicka det till "Intresseklubben antecknar" i stället för att citera och svara mig.

• EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2022-08-19 13:56:52 följande:
    Det var en kvinna och skottet satt i buken. Det hade kunnat vara en barnvagn med kulan i barnets huvudet lika gärna. Slumpen avgör.

Slumpen.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-08-19 17:30:30 följande:
    I dessa tider där osäkerheten oftast kopplas till utanförskapsområden, kriminella gäng och invandring är det högst relevant att berätta att gärningsmannen i det här fallet är ett svenskt fyllo i 60-års åldern som hävdar att allt är en olyckshändelse.
    Just det nyckel ordet är "OFTAST"...
    Stor skillnad mot "alltid".

Så det är viktigt för dig att använda anekdotiskt bevisföring? Vad var det för poäng du ville ha fram,? Visa för andra att du har helt missat att andra tråddeltagare i denna tråden aldrig har förnekat att de kan förekomma i andra områden?
    I så fall rekommendera jag dig att du läser andras inlägg mycket bättre än vad du gör, i framtiden.

Även om nu denna skjutning skedde på Kungsladsugård i min hemstad, så kommer ju knappast att Kungsladugård bli en "No go zone" nu.
    Det krävs mer, mycket mer än så.

Dp du har hävdat att gärningspersonen var vit
    Inget som framgår i GP artiklar kring denna skjutning.
    Det var GP jag länkade till. Så skall du fortsätta att svamla om att gärningspersonen är vit, så får du slänga fram någonstans där det framgår vilken hudfärg gärningspersonen har.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna