• Jordbär85

Söker nya vänner!

Hej!

Jag är 30 år och mamma till en dotter som fyller 1 år snart. Jag bor strax utanför Örebro med min sambo och dotter. Jag skulle tycka det vore jättekul att lära känna nya människor som har barn runt samma ålder. Jag är intresserad av enkla trevliga personer som precis som jag gärna träffar nya vänner som oxå har barn. Då får man automatiskt något gemensamt och det vore kul att se barnen leka med varandra! Eller åtminstone se hur barnen interagerar med varandra :)

Jag brukar åka till öppna förskolan och det ser man uppskattas av dottern :) Jag tycker inte att det är alldeles superenkelt att hitta nya vänner som vuxen. Hoppas att någon vill höra av sig!

Att vara förälder, den största gåvan
  • Svar på tråden Söker nya vänner!
  • SoSS15

Åt vilket håll bor du? :) Jag bor i Motala med min sambo o vår dotter som är snart 15 månader. Det är en liten bit, men har man orsak att prata/ses så kan man ju alltid utveckla vänskap ändå! 

• Jordbär85

Jag bor söder om Örebro så det är ju åt rätt håll :) Vore trevligt att höras lite mer!

• Jordbär85

Ska vi typ maila eller skriva här? Det spelar ingen roll för mig. Hoppas att helgen är bra! Vi har firat vår lilla ettåring :)

• SoSS15

Spelar ingen roll för min del heller, både mail o här funkar! :)
    Grattis till ettåringen! :) visst går det snabbt?!

Det är så roligt att se all utveckling som sker, hur de lär sig mer o mer och börjar förstå saker o ting. Vi har kommit in i trots nu, så när man säger nej blir det katastrof med skrik och krokodiltårar. Haha, bara att härda ut och stå på sig. Någon gång sjunker det nog in. 

• Jordbär85

Sry för sent svar.. Tack ja det går så fort. Men hon är min bebis ändå haha. Hon är sen me o få tänder nu har två brutit fram. Så det är lite jobbigt för henne emellanåt! Har din dotter fått många tänder?

Snart är det jul! Vi ska vara hos min moster och rätt många ur släkten kommer dit. De har störst hus haha. Man skulle ju kunna dela upp sig familjerna men vi brukar bli flera familjer på julafton. Hoppas ni har det bra :)

• SoSS15

Tråkigt att det är jobbigt med tänderna. Vi har faktiskt varit skonade från smärta kring tandsprickningen - än sålänge... Just nu har hon sju tänder, fyra uppe och tre nere. En där nere och de två yttersta där uppe bröt igenom nyligen. Hon fick väl de två första nere när hon var 5-6 månader. Men känns som om det "snabbar" på nu!

Låter bra. Här blir det att fira jul hemma hos min morfar med min sida av släkten (mammas sida), på julafton, och sedan firar vi här hemma hos oss med min sambos sida av släkten den 25e. Kommer bli spännande att laga massa julmat m.m. då det är första gången jag står i det själv! Hehe! :)

• Jordbär85

Jag har en envis dotter nu som somnar för sent på kvällen. Hon har ändrat dygnsrytm så nu måste vi försöka ändra så hon kan somna tidigare.

Jag måste ändå säga att jag tycker att det blir roligare nu när hon förstår mer o mer saker. Det är kul när man märker hur mycket de förstår det man säger :)

Så olika det kan vara! Tänker på det med tänderna. Då fick din dotter tänder tidigt! Skönt att det inte var alltför besvärligt för henne.

Jag är impad över att du ska laga all julmat, här blir det knytis. Passar bra då vi är ganska många. :)

Åh nu längtar jag efter julmat igen. Gud så gott det är :)

• SoSS15

GOTT NYTT ÅR! :D 

Nej så jobbigt med sömnen! :/ blivit bättre?
    Här har vi precis bytt ut ena sängsidan på spjälsängen så vi har en "junior-säng", tösen sover mycket bättre sedan dess. Antar att hon inte känner sig lika instängd. Men ikväll fick hon för sig att springa upp flera gånger och var på värsta bushumöret, men hon somnade till slut i alla fall! 

Mitt julbord blev succé! Fick massa beröm för maten, vilket är roligt, jag tycker om att laga mat osv, så det är kul att få komplimanger för det. :) 
    Har ni haft en bra jul och ett bra nyår? 

• Jordbär85

Gott nytt år!! Jodå julafton var supermysig med släkten och nyåret var vi hemma hos mamma och pappa samt grannar till dem. Vad kul att ditt julbord blev succé, skojigt att du gillar att laga mat! Själv är jag ganska osäker i köket och har väl inte varit tillräckligt intresserad för att lära mig så mycket. Men finns ju mycket bra bastips i Rutiga kokboken har jag sett, haha. Jag kan några få vardagsrätter iaf :)

Flickan sover väldigt olika vissa nätter bättre andra vaknar hon massa ggr. Vi samsover och har gjort det länge. Dessutom ammar jag fortfarande och hon ammar några ggr på nätterna. Jag hoppas på att kunna minska ner amningen till hon ska skolas in på dagis i mitten på mars. Jag har lite tid på mig iaf.

Bor ni i hus eller lägenhet föressten? :)

• SoSS15

Ah okej! :)
    Jag har inte ammat någonting alls, tyvärr. :) Fungerade inte att springa iväg ständigt för att pumpa igång produktionen när vi låg på sjukhus, ville hellre spendera tid med henne. :) 

Vi bor i lägenhet, en trea. Trivs bra förutom att det är ett halvbra område och det finns ingen hiss så måste släpa vagnen upp och ner för två trappor varje dag. Hehe, men det får det vara värt. Lägenheten i sig är ju bra! :) Ni då? Hus? Lägenhet?

Vi borde försöka få till en lekdejt någon dag. Skulle vara kul att träffa er irl. :) 

• Jordbär85

Men då är det ju bra att det finns ersättning att ge bebisar! :) Jag trodde inte att jag skulle amma såhär länge, jag har inga direkta planer på att sluta heller. När hon börjar på dagis så kan hon ju amma när vi är hemma :) Jag kommer att jobba deltid.

Är du oxå runt 30 eller? 30 är en fin ålder hehe, man är fortfarande ung men ändå lite klokare haha.

Har din dotter oxå humör? Min har både utvecklat sin röst och humör och hon använder det gärna när något inte passar damen :P Eller t.ex. när hon inte får en grej hon vill ha men som vi tycker är olämplig :D

Okej ja vi bor oxå i lägenhet fast en etta på 47 kvm. Det är svårt att få tag i lägenhet i Örebro och nyss har sambon fått veta att provanställningen ej fortsätter. Så vi tänkte avvakta ett litet tag för att se hur ekonomin blir. Men vi vill flytta så snart vi kan.

Ja, det var inte så långt mellan Motala och Örebro har för mig att det stod typ 1 timme o en kvart med bil :)

• SoSS15

Jag är 23. :) 
    Haha, ja, hon är väldigt snäll och underbar för det mesta, och inför folk, men hemma och när någonting går dåligt eller när hon inte för göra som hon vill, då jäklarns blir det skrikfest! Haha, och krokodiltårar! 

Ja, det tar inte så jätte lång tid att åka. :) 

• Jordbär85

Dagarna går fort med barn!! Även om det gick fort förut me så märks det ju desto mer nu! Hade ni en bra helg? Vi ska gå på en marknad inne i stan idag, Hindersmässan, hoppas att det roar vår tjej ett tag iaf :)

Vi får styra upp en lekträff :)

• gossen

Bor också utanför örebro och har en 1,5 åring. Jag är 23 år. Har inte många vänner med barn... Är lite tråkigt då det blir mycket ensamt :/

Så skulle vara superkul att lära känna nytt folk med barn! :)

Svar på tråden Söker nya vänner!