Ellie Chan skrev 2015-12-08 00:26:41 följande:
Ja absolut, Men well dom kommer med ursäkter hela tiden.
Jag förstår att en valp/unghund inte förstår något men den fick inte heller tillräckligt med konsekvenser och dom ger hunden massivt mycket med Godis/hundben och jag vet inte om det är rätt att avleda hunden med ett tuggben när den biten någons hand. Det kanske räknas som belöning?, iaf så är den hemskt under.stimulerad .
Jag har försökt att prata med dom.. dessvärre sa ägaren att :
Jag ska inte ha den ibland barn, och alla hundar gillar ju inte barn heller men den skulle inte heller vara omkring jul då barn skulle vara där = Bevisar att ägaren inte vill riskera nåt ?
Önskade att ägaren kunde erkänna.
Jag funderar bara hur det kan bli när den är fullt utvecklad och biter ett barn då?
Den är osäker och rädd bland barn tydligen men det är bevisat att den inte heller backar för att bita....
Finns många hundar som inte fungerar ihop med barn vilket inte är något problem om ägaren tar sitt ansvar och ser till att hunden inte träffar barn men dom här ägarna verkar ju inte förstå vilket ansvar det är med en hund som inte fungerar i alla sammanhang och inte heller förstår vilka behov hunden har av motion och mental aktivering.