Inlägg från: Yonnahanna |Visa alla inlägg
  • Yonnahanna

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Hej!!

Jag hoppar med här jag också. Är 25 år och vill ha första gemensamma barnet med sambon. Han har en dotter sen tidigare så jag är bonusmamma till en 3

Årig liten prinsessa ????

Är inne på 6e och sista Pergotimekuren och har nu höjt till 2 tabletter istället för 1 som tidigare.

Har pcos sen flera år tillbaka, gick ned -64 kilo för att förhoppningsvis bli bättre med den, men nej.. En äggstock fungerar å den andra är full i blåsor :/

• Yonnahanna

O

Oviss01 skrev 2016-02-10 12:49:19 följande:

Hej!

Hur vanligt är det att man gör VUL för att minimera risken för flerbörd? Nu har jag varit hos gynekolog nummer 2, som inte heller gör detta.

Idag fick jag i alla fall Provera och Letrozole urskrivet, men vill som sagt helst undvika mer än ett barn åt gången  När ska man göra VUL om man vill minimera risken?

Jag har gjort ul vid varje kur med Pergotime i Falun. De är noga som sjutton med det där. så man inte blir överstimulerad :) när jag åt 1 tablett Pergotime gjorde jag VUL dag 17-18 i cykeln. Nu när jag ökat till 2 tabletter ska jag på VUL dag 12 i cykeln istället. Så det kan nog vara lite olika beroende på dos och klinik. Men vad tokigt att dom inte kollar dig :/ hur ska dom då veta att Du har rätt dos och att det funkar? :/
  • Yonnahanna
    Babydreamer skrev 2016-02-16 08:48:19 följande:

Hur går det för alla? Jag är på ÄL+7 idag med andra omgången enkelkur pergotime. Mår illa till och från men det började typ dagen efter ägglossningen så det är nog bara Pergo biverkningar...

Jag ska på UL imorgon få se om det finns nåt ägg där :) jag är på dag 13 i cykeln, åt dubbelkur med Pergotime och känner av lite molande i magen idag. Så jag håller tummarna och hoppas verkligen dom ser nåt imorgon och framförallt att det tar sig nu på "sista" försöket med Pergo. :)
  • Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-03-10 09:16:10 följande:

Jag har PCO och hade inte mens på 8 månader. Så kom den för tre veckor sedan helt plötsligt, så nu håller vi tummarna att det blir plus nästa vecka.. Annars har jag tabletter som väntar, som vi försöker med ifall det inte gick nu.

Jag tycker det är märkligt ändå, jag har PCO. Min mamma endometrios och min syster upprepade missfall (av okänd anledning). Orättvist att vi alla fick olika problem som gör det svårt att bli gravid..

Jag har velat ha barn i hela mitt liv, planerat och längtat till jag ska komma i rätt ålder och hitta rätt kille. Men nu när det är så verkligt och jag har tabletter som ska möjliggöra det hela så har jag börjat bli nervös. Det är en väldigt stor sak att skaffa barn, som påverkar hela ens liv.... Men det kanske är normalt att känna så till och från

Det är helt normalt att känna så!! :) helt plötsligt är ju allt du drömt om påväg att bli sant & då är det okej att bli nervös :) så känner jag emellanåt också... Att 50% mig och 50% min sambo blir en liten människa som jag har ansvar för, som jag ska skydda från allt ont, uppfostra, lära vad som är rätt och fel och allt som hör där till :) det är verkligen inte "så bara" så det är okej att bli nervös :) vi stöttar varandra!! :)
  • Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-03-10 09:39:00 följande:

Tack för stöd :)

Ser att du är bonusmamma, det är jag också, fast till en kille på snart 8 år. Varit med i hans liv sedan han var 5. 

Så jag vet ju lite vad som väntar sedan, och det är ju inte BARA en dans på rosor heller :)

Hur går det för dig, du tog pergotime? Jag har fått letrozol som väntar ifall det inte går vägen den här gången..

Ja jag är bonusmamma till en liten tjej på snart 3 år. Kom in i hennes liv för lite mer än ett år sedan :) hon har en ovanlig utvecklingsstörning så det är mycket som är speciellt och man lär sig nytt hela tiden :) känns som att en knatte till inte är någon match nu när det varit lite intensivt med henne. Nu är man så inne i allt och har "lärt sig henne" liksom :)

Jag har kört med Pergotime i 6 månader. 5 enkelkurer å 1 dubbel. Blev överstimulerad på sista vändan då vi provade dubbel. Nu är det en helt hormonfri månad här i väntan på remiss till ivf-kliniken. Har typ pms som vid varje ägglossning och det är nu i slutet av veckan jag ska ha ägglossning. Får väl se om kroppen fixar en sådan själv eller ej... Försöker bestämma mig om jag ska kolla med tester eller släppa allt helt och bara tänka att vi siktar på ivf å slappna av. Det kanske tar sig då när man bara släppt allt. :) har inte testat något än å är på dag 11 i cykeln. Brukar ha ÄL med Pergotime på dag 13-15.

Skönt att veta att du har en letrozol på vänt om det inte går.. Sånt känns liksom viktigt tycker jag. Att man hela tiden vet nästa steg liksom :)
  • Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-03-16 09:05:17 följande:

Besviken och ledsen idag... hoppades att eftersom jag fick mens naturligt för en månad sedan så kunde det finnas chans till graviditet den här månaden. Tog grav test imorse - negativt. Nu tänkte jag börja med Letrozol (och kanske Provera först!?) på söndag. Ger mensen några dagar till på sig att dyka upp...

Hade inte mens på 8 månader, så dök den som sagt upp helt plötsligt. Så nu blev jag osäker på hur jag gör med Provera...

Känner mig lite deppig, hade verkligen hoppats att det skulle gå av sig själv..

Styrka och kramar!! Börja med provera på söndag så du ändå har ett par dagar på dig utifall att :)

Spännande å se om jag också behöver provera eller ej nu när jag inte ätit Pergotime denna månad :/ ska ha ÄL nu i dagarna, känner av lite i magen men ignorerar ÄL-stickor å försöker inte tänka på det, då jag typ aldrig har det naturligt å nu när jag som sagt inte ätit någon Pergo. :)
  • Yonnahanna
    pco skrev 2016-03-27 08:29:45 följande:

Kör ni på med pregotime direkt igen efter att mensen kommit eller väntar ni en mens emellan?

Jag körde då på med Pergo varje månad i 6 månader.. Var okej med min doktor :)
  • Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-04-30 10:07:17 följande:

Nu har jag plussat!! Efter första Letrozol-kuren! 

Stort grattis!!!! :D

Här blir det ivf i augusti :)
  • Yonnahanna
    TheKitten skrev 2016-05-19 08:29:50 följande:

Nu har jag hängt i denhär tråden ett tag. Dom flesta lyckas ganska snabbt eller nyligen börjat resan till en bebis. Men finns det någon som har hållt på ett tag precis som jag? Har gått på olika behandlingar sen januari 2015.

Min story finns här någonstans. ;P

Nu håller jag iaf på med 4e eller 5e behandlingen, minns inte vilken det är, tur läkaren har koll ;)

Om detta försök inte fungerar som får jag gå vidare med IVF i augusti om jag vill. Och jag vill nog det. Rätt less på hela processen. Det tär verkligen på en!

Folk säger "tänk inte så mycket på det", men sånt är ju inte så lätt när man ska komma ihåg att ta tabletter eller sprutor och ringa läkare och gå på läkarbesök och räkna dagar hit och dit.

Blä har inte en bra dag idag

Men får hoppas att vul ser bra ut på måndag

Vi lyckades inte med Pergotime... :/ Höll på i 6 månader med fler olika doser... Så för vår del blir det ivf i augusti. Han inte innan det blir semester å sånt snart... :) så du är inte ensam om att kämpa på fortfarande trots stimulering och sånt :/ håller tummarna för att det ser bra ut på måndag!! :)
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus