Inlägg från: Mamsterbabe |Visa alla inlägg
  • Mamsterbabe

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag hoppar in här!
    Fick konstaterat PCO när vi hade försökt ett år med att få till första barnet, blev sen spontant gravid precis innan jag skulle börja med pergotime. Fick första sonen juni 2010 och andra sonen januari 2013( även honom tog det över ett år att få till..)

Nu är vi inne på tredje bebisverkstaden, men nu förstår jag inte min kropp alls.. 

Slutade med Yaz 26 januari, fick en brun flytning den 18 februari och sen dess - ingen mens/blödning alls! 
    Vi har sexat lite då & då, men inte alls varannan dag. 

Har dock för en vecka sen börjat få såå fruktansvärt ont i brösten samt läcker bröstmjölk, har mensvärk dagligen och nu även stickningar på högra sidan runt äggstocken (?) som gör så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen.. 

VAD ÄR DETTA!? 

De andra gångerna då jag slutade med p-piller så kom mensen som ett brev på posten & jag kunde iallafall utgå från det, men nu är jag bara som ett stort frågetecken med massor av symptom med helt blanka gravtest. Blä, vad är detta? 
    Någon mer tankar eller erfarenhet? 

• Mamsterbabe
    Oviss01 skrev 2016-03-16 09:05:17 följande:

Besviken och ledsen idag... hoppades att eftersom jag fick mens naturligt för en månad sedan så kunde det finnas chans till graviditet den här månaden. Tog grav test imorse - negativt. Nu tänkte jag börja med Letrozol (och kanske Provera först!?) på söndag. Ger mensen några dagar till på sig att dyka upp...

Hade inte mens på 8 månader, så dök den som sagt upp helt plötsligt. Så nu blev jag osäker på hur jag gör med Provera...

Känner mig lite deppig, hade verkligen hoppats att det skulle gå av sig själv..

Stor kram till dig! Håller tummarna för att det tar sig snart ??
    www.marythemamster.blogg.se Leo 16/6-2010, Räkan BF 16/1-2013
  • Mamsterbabe

Är nu på dag 17 sen mensen första dag och har testat med äl-tester sen dag 11, men de visar svagt och därmed har jag väl ingen äl denna månad?

Tycker ändå jag har känt av äl, det har stuckit i magen/svanken & ömma bröst. Men inget utslag på ältesten så då bör jag väl lita på det?

Kan man kontakta gyn redan efter nästa mens eller bör vi försöka länge på egen hand?

Våra två söner tog det över ett år/barn att få till, vet inte om orken finns att gå igenom detta i ett år för att först då kunna få pergotime utskrivet...

Ni som tar pergotime, vad kostar det och hur går det till? Åker man in på vul och kollar något, är i cykeln är det isåfall?

Skulle ju börja med det två ggr men båda gångerna blev jag spontant gravid så jag har aldrig börjat med det.

www.marythemamster.blogg.se Leo 16/6-2010, Max 10/1-2013
  • Mamsterbabe

Hörrni, skulle ni säga att jag har fått ett positivt äl-test?

Det understa är från igår och det översta från precis nu.

Vad tror ni?!

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus