Inlägg från: ivfbullen |Visa alla inlägg
  • ivfbullen

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Hej!

Hoppar in här.

Lite kort; blev gravid på första IVF försök förra hösten men det slutade i MA vecka 8+6. Därefter fick jag ett tidigt missfall efter en insättning av vårt sista ägg i frysen (gick på femanest och vaggisarna). Då vi flyttade under hela den vevvan så kunde vi inte få fortsätta där vi var utan står nu i en lång kö till Sahlgrenska. Under tiden har jag läst en hel del och misstänkt att jag har pco. Besökte gynekolog igår på mens dag 5 och yes, han höll med. Går nu på pergotime och hoppas verkligen vi lyckas på första försöket, även om det är svårt.

Vet ni om man ska gå på något annat när man väl blivit gravid? Min läkare sa att vi med pco har lättare för missfall. Kanske man då ska gå på vaggisarna? De som hjälper till att hålla en bra miljö i livmodern.

Irriterar mig att jag själv har fått googla mig fram till vad jag har och ivf kliniken bara har kört på ivf och inte testat först med annat. Eller åtminstone brytt sig om att informera en om att man troligtvis har det här.

• ivfbullen

Är på cd 15 och har inte fått utslag ännu på clearblues ÄLtest. Första kuren med Pergotime.

Har däremot känt av lite smärta vid livmodern. Häromdagen fick jag också en vallning och tyckte jag hade för mycket kläder på mig. Är det normalt?

• ivfbullen

Wow Stort grattis till plusset!!
    Funkar det inte för oss nu med Pergotime så ska jag definitivt fråga om man kan få testa på Letrozole.

En fråga i hopp om att någon känner igen sig i situatuionen. Är något orolig nu;
    Igår på cd 19 (5 dagar sedan sista tabletten i Pergotime kuren) så fick jag en liten rosa blodstreck på pappret när jag gick på toaletten. Igår hade vi samlag och imorse så fick jag typ som gammalt brunt blod och så liten "köttbit" med när jag torkade mig. Är på CD dag 20 idag och fortfarande inget utslag på Clearblues vanliga digitala ÄL-test.
    Bör jag oroa mig? Det är ändå 12 dagar till beräknad mens, känns lite tidigt att få det nu. Eller?

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus