Inlägg från: hallonpannkaka |Visa alla inlägg
  • hallonpannkaka

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Ni som har ätit Letrozol, har ni testat med ägglossningstest hemma också?

Jag ska till gyn im och kolla ev ägglossning men testade precis hemma och det var negativt :(

• hallonpannkaka
    Oviss01 skrev 2016-11-21 08:24:23 följande:

Hej!

Jag testade någon gång, men jag skulle inte lita på det fullt ut... jag har också hört att det inte ska fungera när man har PCO. Jag testade ett tag med ÄL-tester, sedan bestämde jag mig för att skippa det med Letrozole eftersom de ändå kollade med UL. Kändes säkrare och så slipper man bli besviken i onödan!

Själv fick jag tvillingar (eller de kommer inom en månad), efter första omgången Letrozole. Lycka till!!

"Billiga stickor" funkar def inte på mig, jag hade en stor, fin blåsa på 22,5 mm.
    Kan vara på gränsen till försent men vi får testa idag och im och se om det blir nåt :)
    Är bara så glad för att för första gången på 8 år veta att min ägglossning faktiskt funkar!!
  • hallonpannkaka
    Marie357 skrev 2016-11-23 21:31:26 följande:
    Ja det har jag gjort
    nouw.com/denöppnakampen
    Stämde testet hemma med det läkaren sa?

I måndags var min äggblåsa 22,5 mm så läkaren tippade på ägglossning samma dag alt tisdag.
    Men teststickan i måndags var negativt, samma sak igår.
    Idag såg det ut så här:
  • hallonpannkaka
    hallonpannkaka skrev 2016-11-23 21:43:50 följande:
    Stämde testet hemma med det läkaren sa?

I måndags var min äggblåsa 22,5 mm så läkaren tippade på ägglossning samma dag alt tisdag.
    Men teststickan i måndags var negativt, samma sak igår.
    Idag såg det ut så här:
    Bilden försvann, nytt försök...
  • hallonpannkaka

Kan man börja testa med Clearblue's dubbla, digitala ägglossningstest när som helst i cykeln?
    Jag testade första gången idag och fick utslag på "blinkande gubbe". Det stämmer med min app som säger att jag bör ha ägglossning runt idag.

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus