• elyse

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Hoppar in.

Har PCO och försöker bli gravid med andra barnet. Dottern är drygt två år. Blev gravid i mars/april, men fostret utvecklades inte och jag fick missfall i början av juni. Blöder lite nu, men det känns inte som en riktig mens. Ska ringa MVC och kolla vad de tror imorgon. Har blödit efter sex och vid ansträngning sedan missfallet och funderar på om allt verkligen är borta.

• elyse
    Newbie84 skrev 2016-08-26 22:25:19 följande:

Jag har käkat första pergotime kuren och det blir iaf starkare på de billiga testen och en blinkande gubbe på clearblue. Hoppas på ägglossning...

Rebeqqa hur funkar metformin?

När jag blev gravid första gången vägde jag typ 15 kg mindre och hade tidigare käkat lchf. Nu gör jag det igen och hoppas att ägglossningen kommer igång bättre om jag går ner åtminstone 7-8 kg...

Ni som har barn, hur mådde ni som gravida? Jag spydde från v. 5 fram till förlossning och fick ligga på sjukhus lite. Har börjat fundera på om det har med hormoner att göra, att jsg är extra känslig pga pco:n

Jag fick inte så hemska biverkningar av graviditet. Väldigt trött mellan v 6-12, ungefär och illamående, men har aldrig kräkts.
  • elyse

Jag smörjer med ProgesterAll för att få ägglossning. Funkade första försöket med dottern (2 år) och jag har lite känningar nu, vilket är andra månaden med ProgesterAll. En mens mellan ett missfall. Vi får se.

Men om ni inte testat så rekommenderar jag verkligen ProgesterAll.

• elyse
    Oviss01 skrev 2016-09-06 16:26:13 följande:

Samma här, mitt problem var att jag INTE fick mens alls. Efter fyra månader hade den fortfarande inte kommit, så jag fick ta tabletter för att få mens innan jag kunde prova Letrozol.. Får bara mens när jag går på p-piller. Tänk, att något man annars hatar så mycket kan bli så efterlängtat när man försöker få barn

Har du testat ProgesterAll?
  • elyse
    Babydreamer skrev 2016-09-13 11:26:43 följande:

Plussade imorse!!! På första omgången letrozole

Wow, vilken effekt! :)
  • elyse
    ironiskt skrev 2016-12-12 22:17:11 följande:

Hej! Hoppar in i tråden!

Jag är en tjej på 25 år med många frågor om pcso och hoppas att ni erfarna kanske kan svara lite

Fick i Juli bekräftat att jag har PCO (PCSO?) 

Jag har aldrig haft en regelbunden mens, fick några enstaka gånger sent i tonåren och sedan uteblev den innan jag började med piller. Har ätit minipiller (cerazette) i ca 10 år och slutade med dessa för ett halvår sedan. Har under åren haft lite mellanblödningar, men väldigt sällan. Har inte fått någon mens sedan jag slutade och tror inte jag kommer få det heller. Har inga andra tydliga symtom av pcso. Är på gränsen till underviktig, inte dålig hy eller ökad behåring. 

Har varit hos gyn som säger att vi ska avvakta med att ta hjälp och först se om mensen kommer igång. Var ca 2 år sedan jag ens hade en blödning. Men det är det hon sa. Hon sa också att chansen finns att vi blir gravida utan hjälp och att vi ska försöka själva trots att jag inte har någon cykel att räkna på. Ska höra av mig om några månader igen, men jag vet att jag inte kommer få varken mens eller bli gravid innan detta. 

Så.. ja, vad har ni för tips och råd? (Har läst många som tipsar om LCHF men har utgått från att det är för de som behöver gå ner i vikt?)

MVH Förvirrad tjej

Ja, man är ju rätt utelämnad till läkarnas beslut. Min gynekolog sa att det inte fanns någon poäng med att vänta det där året och försöka själva för ett av mina ägg skulle aldrig mogna av sig självt. Med ProgesterAll har jag blivit gravid två gånger.
  • elyse
    ironiskt skrev 2016-12-13 21:33:47 följande:

Tack för era svar!

Fick som sagt bekräftat att jag har PCO, har gjort 2 ultraljud.

Ni tycker alltså inte att vi ska avvakta utan be om hjälp så fort vi kan? Behöver min sambo kolla upp sig innan det i så fall, eller börjar man med dom här tabletterna?

Så det kan vara värt att testa LCHF trots att jag inte är överviktig? :) Läste också om någon salva/kräm? Någon som vet något om det?

Tusen tack för era svar! Det är en himlans massa olika info om PCO att försöka ta till sig, det blir lite snurrigt hehe

MVH

Min man fick lämna spermaprov innan vi började med Pergotime. Nu fungerade inte det för oss, trots trippel dos. Däremot har ProgesterAll, en lotion, fungerat bra. Finns att köpa för 300:- på femalebalanceshop.
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus