Inlägg från: Marie357 |Visa alla inlägg
  • Marie357

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Maaaalin skrev 2016-09-04 22:42:09 följande:

Hej!

Har en flicka som är född 2011.

Fick PCO(S) c a 6 månader efter förlossning och har det än. (5) år senare. Rätt jobbigt att blödaa 3-4 månader i sträck äter järntabletter , och vill ha ett barn till . Men svårt att få till nått när man blöder hela tiden :(

Blöder du hela tiden? Jag har pcos och blöder typ ALDRIG
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Maaaalin skrev 2016-09-04 22:42:09 följande:

Hej!

Har en flicka som är född 2011.

Fick PCO(S) c a 6 månader efter förlossning och har det än. (5) år senare. Rätt jobbigt att blödaa 3-4 månader i sträck äter järntabletter , och vill ha ett barn till . Men svårt att få till nått när man blöder hela tiden :(

Blöder du hela tiden? Jag har pcos och blöder typ ALDRIG
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Oviss01 skrev 2016-09-07 08:32:10 följande:
    Hej!

När jag skulle ta Letrozol så fick jag ringa runt till tre olika ställen innan jag hittade ett ställe som faktiskt VILLE göra ultraljud när jag tagit Letrozol. De andra tyckte att det var onödigt... Så jag åkte tom till en annan ort för ultraljudet.

Jag ville gärna själv veta hur det såg ut och att det inte var för många ägg som var på G. Nu blev det ju tvillingar ändå dock hehe.
    Min gyn vill att jag ska ringa när jag börjar på första kuren för att dubbelkolla och han sade att jag kanske t o m får komma 2 ggr..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Hoppar jämfota av glädje.. MENSEN kom igår..Knäppt att man kan bli så härligt glad över att blöda som en gris.. Men nu kan jag äntligen börja med tabletterna imorgon... Nu är vi äntligen på VÄG mot eventuellt en bebis...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Babydreamer skrev 2016-09-13 11:26:43 följande:

Plussade imorse!!! På första omgången letrozole

Wow grattis!!! Vilken lycka.. Hoppas att vi får också plus
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Idag var jag hos gyn, jag är själv på dag 11 idag. Hade en blåsa på 11 mm och så en på 17mm. Blir mysa från och med imorgon nu och så varannan dag...

Det funkade det! Jag är så jävla lycklig...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Idag var jag hos gyn, jag är själv på dag 11 idag. Hade en blåsa på 11 mm och så en på 17mm. Blir mysa från och med imorgon nu och så varannan dag...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    hallonpannkaka skrev 2016-11-20 20:10:57 följande:

Ni som har ätit Letrozol, har ni testat med ägglossningstest hemma också?

Jag ska till gyn im och kolla ev ägglossning men testade precis hemma och det var negativt :(

Oja jag testar varje månad och det har blivit starkt positivt
    mickaa skrev 2016-11-22 18:02:28 följande:

Hej alla. Länge sedan ja skrev här. Har ju pcos o gjort ivf nu i början av november. Vårat första försök. Efyer lång lång försök innan. O vi lyckades pricka rätt;) är dock överstimulerad men ja blev gravid. Vecka 3 går jag in i nu;) de finns hopp för oss pcosare

Wow grattis!!!
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    hallonpannkaka skrev 2016-11-20 20:10:57 följande:

Ni som har ätit Letrozol, har ni testat med ägglossningstest hemma också?

Jag ska till gyn im och kolla ev ägglossning men testade precis hemma och det var negativt :(

Ja det har jag gjort
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    hallonpannkaka skrev 2016-11-23 21:43:50 följande:
    Stämde testet hemma med det läkaren sa?

I måndags var min äggblåsa 22,5 mm så läkaren tippade på ägglossning samma dag alt tisdag.
    Men teststickan i måndags var negativt, samma sak igår.
    Idag såg det ut så här:
    Oja det stämde verkligen...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Var hos gyn igår efter att ha ätit en enkelkur med Letrozol. Ändå hade jag 2 lika stora ägg på varsin sida på 20 mm vardera. Så japp då får vi hoppas att det går bättre denna månaden och glad att jag ändå reagerar så bra.

Tar det sig inte denna månaden så ska det skrivas remiss för sambons spermaprov.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    ironiskt skrev 2016-12-13 21:33:47 följande:

Tack för era svar!

Fick som sagt bekräftat att jag har PCO, har gjort 2 ultraljud.
    Ni tycker alltså inte att vi ska avvakta utan be om hjälp så fort vi kan? Behöver min sambo kolla upp sig innan det i så fall, eller börjar man med dom här tabletterna?

Så det kan vara värt att testa LCHF trots att jag inte är överviktig? :) Läste också om någon salva/kräm? Någon som vet något om det?

Tusen tack för era svar! Det är en himlans massa olika info om PCO att försöka ta till sig, det blir lite snurrigt hehe

MVH

Min exman fick lämna spermaprov innan vi började köra.. Men min nuvarande har inte fått göra det ännu. Men kommer få göra det om det ej har tagit sig denna månaden..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Dag 29 här i cykeln. Enligt gyn som kollade mig dag 12 borde det bli en 28 dagars cykel. Jag har tidigare haft 36 dagar och 33 dagars cykel, men hade då äl värk dag 17 och dag 15. Nu denna månaden hade jag älvärk på dag 13. Så ska man gå på detta så räknar jag med så borde jag ha BIM dag 31 men frågan är om jag ska gå på hans tro och testa. Tycker mig ha lite mer flytningar, öm i ryggslutet, lite i brösten, tjejmagen. Magen har varit konstig i flera dagar och jag har mått illa, men det har även sambon. Igår och idag har jag fått upp lite magsaft i munnen.. Har ont i huvudet... Vill testa men tror vi har missat

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Babydreamer skrev 2016-12-16 08:02:10 följande:

Jag hade väntat några dagar till och sen tagit ett gravtest. Jag har typ bara blivit gravid de gånger jag trott vi missat ägglossningen

Jag testade igår eftermiddag och då var det negativt. Hade sex på kvällen och då kom det ljuuuuusrosa flytning på pappret efteråt. Idag mår jag ännu mer illa, yr, ont i huvudet. Avvaktar till söndag om inget hänt innan...
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus