Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

palomablanca skrev 2016-01-13 08:52:42 följande:

[quote=76214814][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-10 23:11:33 följande:[/quote-nick]Jag tror jag hade ägglossning i onsdags. Hade stegring på ägglossningstest i tisdags kväll och på onsdag kväll fick jag väldigt ont i magen (salta eskalerat under dagen) plus att jag fick frossa och mådde allmänt dåligt. Kom bara upp i drygt 38 grader och var helt feber- och smärtfri på torsdagen.

Var ju hos läkare och gjorde vul 30/12 och hade då en äggblåsa på drygt 21 mm. Och om den inte sprack förrän nu i onsdags så hade den väl vuxit till rejält och antagligen därför jag mådde så dåligt.

Blir lite nojig ifall jag inte blir gravid nu om nästa ägglossning med pergotime kommer vara lika jävlig :([/

Hoppas det tog sig den här gången så du slipper fler obehagliga äl. När tänker du testa dig? Själv ska jag börja m Pergo idag. Har lite blandade känslor kring det. När ska man börja äl testa?

Jag hoppas jag kan hålla mig till BIM men kommer mer troligt börja testa ganska snart. Är på ÄL +7 idag och kommer nog ta nått test i helgen.
  • Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-16 20:08:51 följande:

Babydreamer har du testat?

Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?
  • Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-17 07:58:04 följande:

[quote=76237439][quote-nick]Babydreamer skrev 2016-01-16 23:38:54 följande:[/quote-nick]Nej jag glömde att göra det imorse. Funderar på att vänta till BIM 22/1 iaf för jag har inga symtom alls på en ev graviditet så känns bara som att jag kommer bli besviken när testet visar negativt. Men får se hur jag gör i dagarna som kommer.

Nån annan som börjar närma sig BIM eller så?[/

Åh hoppas det bara är en symptomfri graviditet!

Dröjer lite till bim för mig men tar sista pergotabletten idag. En del av mig e helt övertygad om att det inte kommer funka o en annan del av mig e nervös över att det kommer lyckas med besked o bli världens flerbörd.... Håll tummarna för tidig ägglossning! Min far kommer på besök typ Tors-tisdag, när vi skulle behöva lite privacy haha

Jag fick inte ägglossning förrän cd 21 denna månad med pergotime men hoppas verkligen att du får ägglossning mycket tidigare än jag fick :)

Jag har fått symtom ganska sent de tidigare gångerna jag varit gravid så än finns det hopp men jag ställer in mig på att mensen kommer komma för jag brukar aldrig ha tur med något så varför skulle vi lyckad bli gravida på första försöket med pergotime. Kommer säkert ta några månader...
  • Babydreamer
    rebeqqa skrev 2016-01-19 13:03:12 följande:

Hej alla! Kom precis hem från gynekologen. Känner mig positiv. Mina blodvärden såg riktigt fina ut. Sköldkörteln sköter sig och mina värden såg fina ut. Jag har nu fått Letrozol Actavis utskrivet - istället för pergotime. Någon som har erfarenhet av detta läkemedel? Jag har aldrig hör talas om det. Tydligen ges det till kvinnor med bröstcancer..

Känns hoppfullt. Ska börja äta dem i 5 dagar ( dag3-7) så nu vill jag bara att mensen ska komma. Känns hoppfullt!

Har hört att de ger samma effekt som pergotime men med mindre biverkningar :) hoppas det funkar för dig!

Själv är jag nu på BIM -3 och tog ett test imorse som var hånfullt negativt men har noll symtom så hade inte förväntat mig något annat...
  • Babydreamer

Jag har börjat knapra pergotime igen. Denna gång kom biverkningarna mycket fortare. Har riktigt jobbinga värmevallningar dygnet runt... trött som ett as är jag pga värmevallningar nattetid. Men fick ju ägglossning förra månaden med hjälp av pergotime så hoppas på samma resultat denna månad. Dock ska jag inte göra något vul denna omgång så det känns lite läskigt. Med vul får man ju ändå lite vägledning när äl kan tänkas ske men nu får jag försöka lita på ÄL tester bara.

• Babydreamer
    palomablanca skrev 2016-01-29 19:45:44 följande:

Här är jag på cykelväg 21 och har mensvärk och börjat blöda.... Lite väl tidigt för att få mens igen tycker jag....

Hoppas på nidblödning då :)
  • Babydreamer

Fick fast glad gubbe på ägglossningstestet idag så förhoppningsvis ägglossning imorgon :) isf 4 dagar tidigare än förra cykeln vilket känns jättebra så nu verkar det bli ägglossning på cd 17 istället för 21 :)

• Babydreamer

Hur går det för alla? Jag är på ÄL+7 idag med andra omgången enkelkur pergotime. Mår illa till och från men det började typ dagen efter ägglossningen så det är nog bara Pergo biverkningar...

• Babydreamer
    GrönTröja skrev 2016-03-18 16:03:44 följande:

Jag och sambon sökte hjälp. Då jag inte ägglossar och har mens väldigt sällan. 2ggr på 9månader. Fick detta till svar. Men... Jaha? :(

Det där verkar ju helt idiotiskt! Det är ju bara när det kommer till ivf som landstinget inte hjälper till med syskon. Pergotime och annan hjälp ska man ju iaf ha rätt till även om man har barn innan.

Hoppas ni har någon bra privat gyn mottagning nära er! Det brukar vara samma priser som landstinget iaf.
  • Babydreamer
    mickaa skrev 2016-03-19 15:36:21 följande:

Sån besvikelse! Visade sig att jag gått på fel dos och massa annat fel i 6 månader. Dåliga instruktioner från gyn uppenbarligen. Var där den 8e mars . "Borde" ha mens i dagarna efter jag var där men som jag sa till honom kmr den inte o Komma. Den finns lixom inte. Ska ringa igen på måndag så ska vi göra nytt ulv. Sen vet ja inte hur han ska kicka igång de igen men.. blir letrozol dubbel dos fram tillsommaren . Dock hade jag för höga värden av något så han trodde ja skulle bli överstimulerad , men vi skulle prova. Om inget sker så blir de ivf i höst. Känns förjävligt att 6 månader var gått åt helvete. O har ja blivit gravid någon av de gg så har jag ändå skapat missfall då jag tagit tabletterna fel. Hu för pcos

På vilket sätt har det blivit fel?
  • Babydreamer

Jag har fått så sjukt ont i mina bröstvårtor! Har denna månad ingen som helst aning om när jag hade ägglossning men mensen borde komma som senast imorgon tror jag iaf. Jag har bara haft ont i bröstvårtorna när jag varit gravid och när jag åt provera i december för att få igång en blödning. Så jag tror att jag är gravid men testerna visar negativt.

• Babydreamer
    Vickan009 skrev 2016-09-07 18:54:57 följande:

ick min dotter i april 2013, blev till med hjälp av provera och pergotime. 2015 började vi planera för syskon, slutade med mini piller men precis som med dottern som kom det aldrig igång ngn mens. I november -15 börjar jag äta provera och sedan i januari -16 pergotime. Ätit pergotime sedan dess, både enkla och dubbla kurer + spruta sista gångerna. Men det har aldrig visats att jag haft ägglossning på blodproverna. Nu säger landstinget att de inte kan göra mera utan att vi måste söka privat vård. Är de verkligen så? Finns inget mer att göra?

Kan väl tillägga att efter att ha träffat ca tio olika läkare och nästan varje gång frågat om det inte är pco som är mitt problem, så var det för några månader sedan en som plötsligt sa- Klart du har Pco, har ingen sagt det till dig?!

Läser att ni skriver om letrozol, vad är det?

Letrozole är egentligen en medicin för bröstcancer patienter men funkar öven på oss med ägglossningsrubbning genom.att letrozole tillfälligt sänker östrogen halten och lurar då kroppen att producera mer hormoner som i sin tur ger ägglossning.

Jag provade pergo i början av året utan någon bekräftad ägglossning (dock pos äl test cd 21-22). Nu är jag i min första cykel med letrozole och har haft ägglossning bekräftat med blodprov (pos äl test på cd 16). MYCKET mindre biverkningar har jag haft av letrozole oxå. Jag har bara gott att säga om letrozole så fråga din gyn ifall du inte kan få prova det innan de ger upp på er :)
  • Babydreamer

Plussade imorse!!! På första omgången letrozole

• Babydreamer
    Newbie84 skrev 2016-09-13 20:16:31 följande:

Åh vad kul! Stort grattis :)

Rekommenderar du letrozole? Du skrev att du slapp biverkningar. Jag känner mig fortfarande väldigt hormonig ifrån pergon och påverkad även om jag inte mådde "dåligt" av dem.

Ja jag rekommenderar verkligen letrozole! fick tidigare ägglossning än med pergotime plus att jag endast hade liiiite värmevallningar jämfört med pergotime där jag hade överjävliga värmevallningar...
  • Babydreamer
    Newbie84 skrev 2016-09-13 21:42:51 följande:

Åh ska fråga om jag får prova det då :) känner du dig gravid förresten? Minns liksom inte när jag fick mina första känningar sist om det var tidigt eller kom senare efter bim haha

Känner inte särskilt mycket faktiskt. Lite molvärk och lite ömma bröstvårtor. Trodde absolut inte att testet skulle visa positivt imorse eftersom jag känner mig så ogravid men det kommer säkert symtom med buller och bång om några dagar/veckor
  • Babydreamer
    hallonpannkaka skrev 2016-11-23 21:45:15 följande:

Bilden försvann, nytt försök...

Ser positiv ut så du har nog ägglossning snart om det inte skedde under natten. Hoppas ni lyckades mysa till det igår
  • Babydreamer
    Sonali skrev 2016-12-16 01:20:56 följande:

En fråga till er..

22 nov var det mens dag 1. Blödde i 4 dagar men dag 5-9 tog jag pergotime för jag har PCO. Min fråga är när borde jag ha BIM? Och när ska jag göra gravtest?

Eftersom jag har PCO har jag väldigt oregelbunden menscykel från 40-60+

Ska jag räkna med 28 dagars med pergo?

Det beror helt på när och om du får ägglossning. Jag hade cykler på ca 30-35 dagar med pergotime. Räknade ut bim när jag hade fått positivt ägglossningstest.
  • Babydreamer
    Marie357 skrev 2016-12-15 11:47:38 följande:

Dag 29 här i cykeln. Enligt gyn som kollade mig dag 12 borde det bli en 28 dagars cykel. Jag har tidigare haft 36 dagar och 33 dagars cykel, men hade då äl värk dag 17 och dag 15. Nu denna månaden hade jag älvärk på dag 13. Så ska man gå på detta så räknar jag med så borde jag ha BIM dag 31 men frågan är om jag ska gå på hans tro och testa. Tycker mig ha lite mer flytningar, öm i ryggslutet, lite i brösten, tjejmagen. Magen har varit konstig i flera dagar och jag har mått illa, men det har även sambon. Igår och idag har jag fått upp lite magsaft i munnen.. Har ont i huvudet... Vill testa men tror vi har missat

Jag hade väntat några dagar till och sen tagit ett gravtest. Jag har typ bara blivit gravid de gånger jag trott vi missat ägglossningen
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus