Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Vad händer honom om SD vinner?

Jag tycker att du ska sluta läsa och tro på vad Aftonbladet, DN och Expressen skriver och sluta lyssna på vad alla indoktrinerade SD-hatare säger om vad som händer om SD kommer till makten.

SD är inte onda människor som äter småbarn till frukost och vill kasta ut alla invandrare ur landet. Läs SD:s partiprogram och sluta tro på skrämselpropagandan som kommer från deras politiska motståndare och antagonister.

Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 19:46:12 följande:

SD kommer förhoppningsvis aldrig kasta ut människor som är födda i landet men för de som inte är födda i landet finns anledning att vara orolig. Det är bara drygt en vecka sedan Richard Jomshof förklarade att SD är beredd att riva upp uppehållstillstånd som redan är beviljade och Jimmie Åkesson instämmer i att det inte är en orimlig tanke att Sverige börjar utvisa människor som redan har fått uppehållstillstånd.

www.sydsvenskan.se/sverige/sd-topp-vill-utvisa-flyktingar-som-fatt-uppehallstillstand/

Jag ser inget fel med att människor som har fått uppehållstillstånd på felaktiga grunder ska kunna bli av med sina uppehållstillstånd. Om Socialdemokraterna kommer med ett liknande förslag kommer du att försvara det. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:10:21 följande:
    Självklart ska invandrare kunna bli av med uppehållstillstånd som givits på felaktiga grunder, så är ju regelverket redan idag.

"Migrationsverket har redan i dag möjlighet att dra in beviljade permanenta uppehållstillstånd. Det kan bland annat göras om någon uppgav en falsk identitet vid sin ansökan, eller om personen inte berättat eller medvetet ljugit om något som hade betydelse för uppehållstillståndet"

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Därför antar jag att SDs vill kunna dra in uppehållstillstånd för personer som inte passar in i det sverigedemokratiska mönstersamhället.
    Du antar fel. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:21:02 följande:
    Varför ska man inte tro att SD skulle kunna göra något sådant? Som jag skrivit ovan så har ju framstående Sverigedemokrater utryckt att det kan bli aktuellt att dra in uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd.
    Vilket man redan kan idag. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 20:28:47 följande:
    Förklara vad SD menar då!

Kan det vara så att SD har föreslagit saker som redan gäller idag =SD har noll koll?
    Du kan lyssna på vad Jomshof och Åkesson säger. Finns att tillgå på SR.se.

Har du belägg för dina antaganden som bygger på ren skrämselpropaganda?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-12-07 21:32:38 följande:

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Invandrare kan ju inte direkt känna sig trygga med Socialdemokraterna och Miljöpartiet vid makten heller, vilket har bevisats de senaste veckorna. Men det är du knäpptyst om. Skrämselpropagandan mot SD fortsätter i oförminskad styrka, trots att regeringen nu genomför SD-politik i flyktingpolitiken.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Rikard skrev 2015-12-09 15:33:57 följande:
    Anser du att det är bra eller dåligt att människor inte kan känna sig trygga?
    Givetvis anser jag att det är dåligt att flyktingar och svenska tjejer - och killar - känner sig otrygga i dagens farliga samhälle.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?