Inlägg från: Kapitalismen |Visa alla inlägg
  • Kapitalismen

Vad händer honom om SD vinner?

Det sorgliga är att många troligen likt TS tror att det som SD kommer göra är att slänga ut personer som hennes pojkvän ur landet.

• Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 20:23:50 följande:
    SDs besked att de vill kunna dra tillbaka uppehållstillstånd kom för ett par dagar sedan och de har nog inte hunnit uppdaterat sin hemsida ännu.
    Vad har det med saken att göra? SD kommer inte "slänga ut" någon som bott i landet lagligt sen 1994.
  • Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 20:36:26 följande:
    När det gäller SD så är nog osvuret bäst.
    Var dras gränsen? Ghetton med stängsel? Bokstavligen förintelseläger med gaskammare och allt?
  • Kapitalismen
    KillBill skrev 2015-12-07 21:32:38 följande:

Jag tycker att det är läskigt att Jimmie Åkesson har börjat resonerar om möjligheten att dra tillbaka uppehållstillstånd för människor som redan har beviljats permanent uppehållstillstånd (om skyddsbehov inte längre föreligger).

Var Jimmies gräns går, för när ett uppehållstillstånd kan dras tillbaka, framgår tyvärr inte av artikeln men om jag var invandrare skulle jag inte känna mig trygg med Jimmie Åkesson vid makten.

www.expressen.se/nyheter/omprova-beviljade-uppehallstillstand/

Det ska dock sägas att det direkta citatet från Åkesson är:

"Men det jag däremot tycker är att om man har fått ett permanent uppehållstillstånd på falska eller felaktiga grunder, då ska det kunna omprövas"

Inte helt orimligt kan man tycka. Dock troligen inget som har någon större effekt då bevisbördan blir svår.
Svar på tråden Vad händer honom om SD vinner?