• Anonym ((Studenter))

Vad Efterfrågas I Sverige?

Hejsan 

Vi är två studenter vid namn Lisa och Natalie som håller på att fördjupa oss inom företagsekonomi på Stockholms Universitet. Det är så att vi jobbar med sociala medier i vår studie och skulle därför vilja ha era åsikter om det går bra.

Det vi undrar är vad som efterfrågas här i Sverige. Och detta kan vara allt ifrån modebranschen till livsmedel till nöjen ja allt mellan himmel och jord. Vad vill ni ha?

Så kom igen nu svenska folket vad är det som fattas här i Sverige som vi inte har.
    Vad är det just DU behöver som inte finns?

Vi tackar så mycket för era åsikter och kommer redovisa en slutsats:)

MVH Lisa & Natalie

• Svar på tråden Vad Efterfrågas I Sverige?
  • Kapitalismen

Förutom det som Tow2Mater skrev så skulle det vara fint med en Five Guys i närområdet. Sen är landet perfekt.

• MrFahrenheit

Hej Lisa & Natalie!

Istället för att uppmana det "svenska folket att komma igen" (vilket vi alltid har gjort), så ställ er själva följande fråga:

Varför ska vi nöja oss med mindre när vi egentligen kan bättre? Vi har redan mycket som andra inte har redan.

Det jag menar är:

Varje företag har sin ekonomi och förhållningssätt till framtiden. Det som avgör om en person blir sparkad eller ej, avgörs ej utav ekonomi eller brist på kompetens. Det avgörs utav en persons "potential"...

• Anonym ((Studenter))

Det vi studerar är vad ni som konsumenteter vill ha, vad är det ni behöver i denna moderna värld som inte redan finns. Är det något i Sverige som fattas eller kan något införas här. Vi vill se vad människor i Sverige är ute efter.

Detta till: MrFahr­enheit

I vår studie ska vi använda oss utav sociala medier och mycket annat så vi tänkte att vi börjar med detta forum då folk här faktiskt har bra åsikter.:)

• Rorypop

Medborgarlön.

Magnettåg.

Hustak gjorda av solceller (varför nöja sig med utanpåkonstruktioner om man kan drömma?)

Flexibla-kontoret-revolutionen som gör att fler kan bo på landsbygden men vara anställda i Stockholm.

Skattefinansierad kollektivtrafik.

Cykeltunnlar under stan.

Ett playstation store där digitala spel inte är dyrare än spel på skiva.

• Anonym ((Studenter))

Riktigt bra förslag redan nu wow!

Gott folk finns det något i utlandet som Sverige saknar?

Till ungdomar i Sverige, vad tycker ni om nöjeslivet här? Är det något ni är nöjda med eller finns det något mer som kan införas.

Till alla vackra mammor därute i Sverige, finns det något som ni skulle behöva eller önskar att ni hade till era barn? Ålder spelar ingen roll.

Till den äldre generationen- Är det något som fanns förr som kan införas i dagens Sverige?

Berätta gärna mer vi vill höra alltCool

• Rorypop

I nöjesväg kan jag väl önska att Netflix får juridisk möjlighet att slopa sina regionbegränsningar, så att vi får lite bättre mediautbud här i Sverige.

• Anonym ((Studenter))
    MrFahrenheit skrev 2015-12-07 22:24:42 följande:
    Varför sade ni inte detta ifrån början? (^^)

Jag kan enbart förklara hur saker ser ut i "min" värld där vi jagar kompetens istället för lycksökare. Tyvärr blir kompetens lidande många ggr då vissa får för sig att personer inte har vad som krävs och istället försöker sig på att testa lyckan. Jag är väldigt rättvis när jag säger att en person ifråga inte är lämplig för jobbet just nu. Om personen i fråga kommer tillbaka 1-2 år senare och överväldigar mig, så kommer jag heller inte att erbjuda en anställning...
    Förlåt om vi frågar, men vad är det för slags kompetens ni jagar?Glad
    Intressant och veta, självklart något vi gärna vill ta med i studien!
  • Anonym (apotek)

Det som finns i nästan alla länder utom Sverige: 

Nattöppna apotek!

Dessutom finns det jättebra och ofarliga mediciner utomlands som borde säljas här tex:
    - Medel som stoppar diarré snabbt (tex svart koltablett eller spruta)
    - Salva som bedövar tandköttet (särskilt för bebisar som får tänder)
    - Kombinerade läkemedel typ koffein, C-vitamin och paracetamol-mix - så du orkar jobba

Så trött på att alltid behöva köpa hem dessa saker när jag reser

Svar på tråden Vad Efterfrågas I Sverige?