• Anonym ((Studenter))

Vad Efterfrågas I Sverige?

Hejsan 

Vi är två studenter vid namn Lisa och Natalie som håller på att fördjupa oss inom företagsekonomi på Stockholms Universitet. Det är så att vi jobbar med sociala medier i vår studie och skulle därför vilja ha era åsikter om det går bra.

Det vi undrar är vad som efterfrågas här i Sverige. Och detta kan vara allt ifrån modebranschen till livsmedel till nöjen ja allt mellan himmel och jord. Vad vill ni ha?

Så kom igen nu svenska folket vad är det som fattas här i Sverige som vi inte har.
    Vad är det just DU behöver som inte finns?

Vi tackar så mycket för era åsikter och kommer redovisa en slutsats:)

MVH Lisa & Natalie

• Svar på tråden Vad Efterfrågas I Sverige?
  • Anonym ((Studenter))
    Anonym (apotek) skrev 2015-12-07 23:02:51 följande:

Det som finns i nästan alla länder utom Sverige: 

Nattöppna apotek!

Dessutom finns det jättebra och ofarliga mediciner utomlands som borde säljas här tex:
    - Medel som stoppar diarré snabbt (tex svart koltablett eller spruta)
    - Salva som bedövar tandköttet (särskilt för bebisar som får tänder)
    - Kombinerade läkemedel typ koffein, C-vitamin och paracetamol-mix - så du orkar jobba

Så trött på att alltid behöva köpa hem dessa saker när jag reser

Yes nu börjar det vi är ute efter!

Vad mer finns det utomlands som man borde införa här?
  • Anonym (apotek)
    MrFahrenheit skrev 2015-12-07 23:09:56 följande:
    Visst vore det bättre om det gick att köpa sömnpiller på burk i form utav alkohol dygnet runt och smärtstillande medel på gatan. Jag tycker också att Apoteken är dumma i huvudet!
    Du har alltså aldrig haft tandvärk, ryggont, barn med plötslig feber eller annat besvär på andra tider än apotekets öppettider?
  • Anonym ((Studenter))
    Anonym (apotek) skrev 2015-12-07 23:14:51 följande:
    Du har alltså aldrig haft tandvärk, ryggont, barn med plötslig feber eller annat besvär på andra tider än apotekets öppettider?
    Amen !
  • Anonym (apotek)

Kom på en till sak

Jag saknar vanligt "utomlands bröd" ni vet det där goda brödet som man går och köper på morgonen och tar med upp på hotellet? (väldigt ospecifikt men tror de flesta fattar vad jag menar)

• Anonym ((Studenter))
    Anonym (apotek) skrev 2015-12-07 23:17:26 följande:

Kom på en till sak

Jag saknar vanligt "utomlands bröd" ni vet det där goda brödet som man går och köper på morgonen och tar med upp på hotellet? (väldigt ospecifikt men tror de flesta fattar vad jag menar)

Ja precis, brödet är nybakat och färsk, kan också vara hela känslan att man är på semester och njuter på ett annat sätt:).

Vi får bilden av att du har barn, om så är fallet, finns det något mer än läkemedel som behövs till spädbarn exempelvis, i Sverige? Eller är det så att vi kanske har allt här och är nöjda?

Tack för dina åsikter de spelar en viktig roll för oss:)
  • Anonym (Diverse)

Panntermometer, mycket smidigt får en ungefärlig feber på ca 5 sekunder. Jättebra på små barn. (England)

Fazer Fazerina (Finland)

Arby's (Snabbmatkedja i USA)

...

• Aniiee

Nattöppna (eller i alla fall sent öppna) apotek och matvarubutiker.

Övriga butiker som är öppna längre än till kl 18.

KitKat.... alla de här:

Bättre utbud av anime och jrpg.

En hel hög matvaror, bla marmite (ja... jag är knäpp) och (bättre utbud av) tofu.

En hel hög godis och snacks.

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Kendra

Butiker som e öppna längre. Låga taxipriser. Alkohol i vanliga butiker (iaf vin och öl). Apotek som e öppna dygnet runt.

• Anonym ((Studenter))

Så det verkar vara en stor efterfråga efter butiker som har öppet längre:) Okej ni har redan sagt Apoteket. Men finns det andra butiker som ni vill se ha öppet längre?

Och hur länge skall dessa butiker ha öppet?

Lisa/Natalie

Svar på tråden Vad Efterfrågas I Sverige?