• gertie

Vad är detta för tablett?!

Anonym (Orolig) skrev 2015-12-08 21:51:52 följande:
    Som jag skrev ovan, jag vill absolut inte trampa denna person på tårna men i och med att denna person bland annat är barnvakt åt mina barn och har historia att använda olagliga tabletter och droger från förr så vill jag vara säker på att det inte är något sådant som jag hittade. Så jo jag tycker att jag har med o göra om det är något farligt..
    Lämplig barnvakt. 
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 19:12:12 följande:
    Så ingen som rört droger tidigare i sitt liv ska få passa ett barn?

Har själv missbrukat droger och är nu gravid i 14e veckan, sluta direkt när jag fick plus.
    Aldrig och aldrig har jag inte sagt, men jag vill mena att en tidigare missbrukare som strör oidentifierbara tabletter kring sig samt beter sig på ett sätt att en så pass nära vän som ts "inte vill fråga" vafan det är för tabletter absolut inte är lämplig som barnvakt, nej. 
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 19:56:37 följande:
    Nu hade ju hon frågat men inte fått veta? 
    ÄNNU mer olämplig som barnvakt om personen vägrar svara. 
  • gertie
    Anonym (?) skrev 2015-12-10 20:23:57 följande:
    Kanske personen tycker det är pinsamt? ?? Kan ju va mot svampinfektioner, schizofreni/psykoser eller mot akne
    Ja för det är ju mycket värre än att bli misstänkliggjord som en pill poppin junkie när man inte är det. 

Äkta junkie-beteende att vara hemlig med tabletter som är så lättillgängliga att "vem som helst som inte snokar" kan hitta dem. And that my friend - includes children. Ännu en orsak till att inte lämna över ansvaret för sina barn till någon med den problematiken. 
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!