• Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Har hos en vän hittat en burk tabletter. Det är inte dom som ska vara i burken. Det är blåvita kapslar och står ingenting på dom. Vet att denna person varit deprimerad i perioder och även tagit ryssfemmor förr. Snälla hjälp

• Svar på tråden Vad är detta för tablett?!
  • Aniiee
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 13:21:24 följande:
    Det finns även hiv medisin som är en blåvit kapsel, men de står det text på.
    Ja, jag skrev ju det. Fast jag ser att jag skrev lite otydligt, borde skrivit och/eller märkta.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • RosaSmurf
    Aniiee skrev 2015-12-09 13:31:14 följande:

Ja, jag skrev ju det. Fast jag ser att jag skrev lite otydligt, borde skrivit och/eller märkta.

Du skrev att de var helblåa... det var mera det jag rättade till.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Deceree1 skrev 2015-12-09 13:23:17 följande:
    Lyrika
    Det där är ingen "riktig" Lyrica utan någon slags generika som inte finns registrerad i Sverige. Det skulle förstås kunna vara det men det låter inte helt troligt, det finns gott om troligare läkemedel.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 13:04:27 följande:

Tar man en koffeintablettburk ur en väns bruk utan dennes vetskap eller tillåtelse så rotar man. Man rotar inte bland vänners medicin burkar oavsett om man enbart ska ta en koffeintablettburk. Inte ens om man behöver en värktablett. Då FRÅGAR man innan om ens vän har en koffeint- eller värktablett.

Eftersom vi en så pass nära relation så han går i mitt medicinskåp o tar värktabletter och diverse utan att fråga o jag tar en koffeintablett ibland utan att fråga är inget konstigt hos oss så sluta uttala dig om att jag har snokat. Jösses..
  • Houdini

Jag skulle bli skogstokig om någon antingen i bilen eller hemma bara skulle ta en värktablett utan att fråga

Sen är det inte många av mina mediciner som ligger i orginalförpackningarna utan alla mina mediciner ligger i burkar. Jag har ca 20 olika läkemedel. Och alla som kommer i form av kartor läggs över burkar. För det är enklare när man gör i ordning dosetterna.

Vissa burkar är ordentligt märkta med medicinnamn och dos och andra är bara färgkodade.

Och ingen utom min man har att göra med mina mediciner och ska snoka bland. Undrar någon något får dom fråga.

Jag har haft flera olika mediciner som varit blå/ vita kapslar.

• Deceree1
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 13:30:28 följande:

Det är inte lyrica på bilden...

Hemsidan har tatt bild på fel tablett.

Ok. Fel av mig. Där ser man hur viktigt det är att vara källkritisk. Min läkare sa att man numera använder lyrika mot smärta
  • Deceree1
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 14:00:37 följande:

Eftersom vi en så pass nära relation så han går i mitt medicinskåp o tar värktabletter och diverse utan att fråga o jag tar en koffeintablett ibland utan att fråga är inget konstigt hos oss så sluta uttala dig om att jag har snokat. Jösses..

Vi gör så hos oss också. Inget konstigt med det, tycker vi. Hade inte ens reflekterat över att det skulle vara att snoka innan nån skrev det här
  • Anonym (Orolig)
    Deceree1 skrev 2015-12-09 14:32:23 följande:

Vi gör så hos oss också. Inget konstigt med det, tycker vi. Hade inte ens reflekterat över att det skulle vara att snoka innan nån skrev det här

Nej precis här är det inget konstigt vi har alltid gjort så. Jag gör ju självklart inte så hos vem som helst.
  • Deceree1
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-09 14:40:36 följande:

Nej precis här är det inget konstigt vi har alltid gjort så. Jag gör ju självklart inte så hos vem som helst.

Haha, näe självklart inte. Inte jag heller. Det är ju bara hemma :)
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!