• Anonym (TS)

Vad har ni köpt för julklappar? (OBS ej julklappar till barn)

Nu undrar jag vad ni har hittat på för julklappar till vuxna människor! Tanken är att tråden ska fungera som en inspiration så därför behöver ni inte svara saker som "nej vi kör utan julklappar i år" och liknande.

God Jul!

• Svar på tråden Vad har ni köpt för julklappar? (OBS ej julklappar till barn)
  • Anonym (Julklappen)

Till min sambo har jag än så länge köpt en mugg från photobox med foton på. Tyvärr blev jag inte nöjd, bilderna blev bleka och ljusa, men vet inte om det är photobox eller bilderna.

Mina syskon och föräldrar har vi satt en gräns på 100kr. Så där blir det mest en liten present.
    Tips där är, ljuslyktor, spakit, plånbok, blomma, knep och knåp grej,

• Santin

Vi är sex vuxna. Dragit lott mellan oss och fått en person var att handla julklapp åt. Ingen får veta vem som köper åt vem. Priset på paketet ska vara runt 1000kr. (Åt min whiskey tokiga svåger blev det dyr svensk whisky från ven.

• Snultan

Samma som ovanstående så till min person som jag fick har jag köpt doftljus, handdukar och nagellack och till min sambo har jag köpt löparhandskar.

Matheus 131002!
  • Anonym (Sandra)

Jag har inte hunnit köpa allt jag tänkt men har än så länge köpt:

Till maken: Presentkort hos optikern, så att han kan köpa sig linser. Han är snål och har pratat länge om att han vill ha linser igen. Så nu får han det

Till pappa: Ny vägkarta över Sverige och Europa. Han hänger fast vid sin 15 år gamla vägkarta som han använder mkt och vägrar GPS så det känns som en bra julklapp

Till mamma: Hårvårdsprodukter som jag vet att hon älskar men inte vill lägga pengarna på.

Sen står det still i planeringen, så får se vad jag/vi hittar på.

• lövet2

Elektrisk fotfil från apoteket till en som jobbar inom vården och går mycket.
    Liten fluffig matta att ha under skrivbordet, för en som jämt fryser om fötterna när han sitter vid datorn.
    Ny badrumsmatta till mina föräldrar, för den gamla ser för jäklig ut.
    Snöskyffel till ett par som just flyttat in i hus.
    Selfiepinne till en som tar selfies varenda dag och faktiskt inte äger en pinne.

Så långt har jag kommit hittills

• Majsan70

Till min dotter som är 20 år och därmed VUXEN har jag köpt en bok som heter Hästsignaler.

Till sonen som är 23 har jag köpt en första förbandslåda som jag skall fylla med diverse roligheter som kan var vara att ha i akuta lägen.  

• Meow91

Till min sambo har jag köpt en svetshjälm, presentbox med parfym och matchande duschtvål till och tre pack boxerkalsonger.

• Anonym (johanna)

Till min bror har jag köpt en väska, då hans gamla har gått sönder.

Till pappa har jag köpt en halsduk. Då han inte har någon.

Till pappas fru har jag köpt ljuslyktor, hon älskar det.

Till mamma har jag köpt några tallrikar som hon önskade sig.

Till min kille har jag köpt en parfym.

• Anonym (Paket Fia)

Kompis: Finare godis, du vet sådant för 50 kronor/hg

Kompis: berlock med alla hennes katters namn ingraverade

Kompis: en plåtburk för socker och en plåtburk för tvålar

Syster: hepatit vaccin

Bror: en bokhylla och en lampa i form av en Rubiks kub

Jag försöker hitta pressenter som jag vet att mina anhöriga behöver eller har sagt själva av de vill ha under året som varit. Var observant och skriv ner då någon säger att något är fint eller att de vill ha en speciell grej.

Svar på tråden Vad har ni köpt för julklappar? (OBS ej julklappar till barn)