Tankar kring julfirande... Hur tänker ni?
Hej!
Jag är i en ny relation, vi bor inte ihop men har varit tillsammans ett tag. Han har sina barn varannan vecka och jag mina mer eller mindre på heltid.Vi har inga gemensamma barn.
Denna julen kommer mina barn vara med mig, vi blir antagligen själva på julafton om vi inte firar ihop med min nya.
Mina barns pappa kommer ha barnen nästa år, vi kör varannan jul.
Min nya har berättat att hans barn vill att deras mamma och pappa ska fira ihop och han är kluven i hur han ska göra.
Jag har berättat för honom att jag helt ärligt inte känner mig jättebekväm att han firar ihop med sitt ex men han ser det som att han gör det för barnens skull och det vill ju inte jag sätta mig emot..
Hur tänker ni andra som är i liknande situation? Var ska man dra gränsen så att säga?
Tacksam för alla svar jag kan få!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-16 18:07
Uppdatering:
Det verkar som att vi kommit fram till en lösning som verkar funka för alla parter. Min särbo har pratat med sina barn och sagt att det kanske ändå vore bäst att mamma och pappa väljer varsin dag att fira jul på, så denna jul ska de vara med honom antingen julafton eller juldagen.
Så jag åker till särbon med mina barn på julafton då de ska fira med sin pappa på helgen istället (alltså mina barn).
Det verkade som att alla var nöjda och glada. Jag hade helst velat att hans barn var med oss på julafton då jag är så fäst vid dem, men men, vi får se hur det blir