Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Lindrar coldzyme-munspray vid halsfluss

    K med lilla E skrev 2015-12-10 13:52:20 följande:
    Jo på mig hjälper penicillin efter ca 3-4 doser, alltså efter ungefär 1 dag blir jag märkbart bättre och sen helt frisk mycket fortare, jämfört om jag inte tar något penicillin, då kan jag vara sjuk i 2 veckor.
    Hur stort är ditt urval? Alltså hur många gånger har du varit sjuk med antibiotika vs utan? 20 av varje? 10?

    Man har sett i undersökningar att det inte blir bättre med antibiotika (utom i vissa fall och då ska man ha antibiotika).
    K med lilla E skrev 2015-12-10 13:52:20 följande:
    Jag skiter verkligen i att de resistenta bakterierna ökar, och jag ljuger när jag ringer vårdcentralen när jag får halsfluss och säger att jag var varit sjuk mycket längre än vad som är sant.
    Mycket skrämmande inställning måste jag säga, inte minst för din egen hälsas skull. Antibiotikaresistens kan ske hos dina "personliga bakterier". Men också ur ett vidare perspektiv, om ungefär 50 år har vi förmodligen inga verksamma.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Lindrar coldzyme-munspray vid halsfluss