Hur slutar jag vara svartsjuk?
Hej jag har ett problem som går ut över mitt äktenskap. Snälla inga påhopp, mår väldigt dåligt av det här.
Jag och min man har varit gifta i 3år och jag är väldigt svartsjuk. Inte ifall någon tjej kollar på honom, det struntar jag i. Men jag får typ ångest att han kanske kollar på en tjej ifall det går förbi någon. Ifall en tjej går framför oss kan han slänga en blick på hennes rumpa och så och asså det kan förstöra hela min dag, jag börjar må jätte dåligt och tänker på det resten av dagen typ "tyckte han den va fin? Varför kollar han på andra? Räcker inte jag?".
Jag tror min osäkerhet kommer ifrån att han ALDRIG ger mig uppmärksamhet nu för tiden....han kramar mig aldrig,pussar mig aldrig, tar aldrig intiativ till sex, säger aldrig att han älskar mig, säger aldrig att jag är fin. Dock gjorde han det här under vårt första år. Såfort jag försöker prata om det så skriker han "låt mig va ifred! måste du vara på mig 24/7 om den där jävla uppmärksamheten?!"
Jag ska ge några exempel på hur min svartsjuka förstör mig.. ifall vi kollar på tv och det är någon fin tjej eller så så får jag den där ångesten på insidan VARJE gång..kan bara börja gråta. Eller när han säger att han vill börja gymma så tänker jag direkt "han kommer säkert kolla på alla tjejers kroppar".
Han säger dock "jag är den bästa mannen man kan hitta, jag skulle aldrig kolla på någon annan!".
Jag förstår verkligen inte varför han inte kollar på mig som han kollar på andra eller varför han inte säger saker längre eller inte vill ha samlag.
Han vet ingenting om mina tankar/känslor ang svartsjukan, försöker dölja den så mycket det går, säger ju inget till honom om han kollar på någon eller så mår bara så dåligt av det.
Jag är inte ful, antagligen en 8-9 av 10 men fortfarande så mår jag så jävla dåligt, gråter tillochmed nu bara jag tänker på det.
Finns det någon som upplevt samma känsla som mig och kan komma med tips eller något, VAD SOM HELST, pallar inte leva med den här jäkla svartsjukan längre.
Han är ute med sina kompisar nu och käkar middag och jag sitter här och tänker på ifall han kollar på andra och typ tänker snuskigt om dom eller vad man ska säga, jag pallar inte längre.