Hur går vidare med mina paranoida tankar?
Hej!
Jag är en person som är hypokondrisk av sig men har också lite tvångstankar som dyker upp ibland.
Har senaste tiden känt oro att någon vill mig illa. Det dyker olika tankar varför,bland annat att det är någon psykopat som hackat min dator och som vet att jag mår psykisk dåligt och vet om min oro om sjukdomar och paranoia och därför är jag då en guldläge för psykopaten att denne göra mig illa. Jag vet att tankarna är tokiga, men ångesten är ändå där.
Den senaste tiden har jag varit rädd för att sova. Kontrollerar alltid rummet och låser även mitt rums dörr för säkerhets skull så att jag inte får ångest dagen. (gör det i förebyggande syfte alltså, inte för att jag är övertygad att någon är här eller så)
Dock var det så att två kvällar vaknade jag efter två timmars sömn av att jag hittar rumsdörren öppen. Jag kommer ej ihåg om jag glömt låsa. Men hur kan jag glömma det när jag är så noggrann med att alltid låsa? och varför just två gånger som är nära varandra?
Jag som har hypokondri har börjat inbilla mig massa sjukdomar nu. Jag kopplar då symptom till att någon psykopat då har gått in i lägenheten, gömt sig någonstans, väntat tills jag sover, drogat mig, sedan gjort något tokigt med min kropp.
Så senaste veckorna har jag varit djup deprimerad och känner hopplöshet. Jag har även ältat mycket om tankarna.
Kan tillägga att det bor totalt 4 personer i lägenheten. Trots det är jag rädd.
Vet egentligen inte vad som är med mig, om det är paranoia eller katastroftankar eller vad. Det jag vet är att jag har massa katastroftankar och misstänker att jag har generaliserad ångest.
Någon som kan hjälpa mig tänka mer logisk på saken?
Tack