Ja på Snapchat så är bilderna tidsbegränsade, man ser dem i högst 10 sekunder. Man kan följa folk man inte känner om man vill, men oftast är det ju kanske att man följer vänner. Men som sagt så har många kändisar Snapchat nu för tiden som man kan följa om man är intresserad av det.
Haha, förstår att bilder på mat blir tråkigt i längden. Vill du ha naket skulle jag rekommendera Tumblr, där kan du nog hitta bloggar att följa som endast har sånt, och sen kommer det upp i din feed liksom (precis som på Instagram).
Ang. Pinterest så ja, det är typ så. Mycket inspirations och DIY-saker.
På kik så kan du prata med andra än vänner också, du behöver liksom bara ge ut ditt kik-namn till folk så kan man ha vem som helst där (och man kan va "privat").
Ja det kan va svårt att få ihop det man vill säga på bara 140 tecken på Twitter. Damn va jag kämpar ibland haha. Men jag är mer för att läsa vad andra skriver ändå, så jag gillar Twitter :)
Vill du se korta klipp (musik/humor/anything really) kan jag rekommendera Vine. Blir du trött på sociala medier och bara vill spela lite spel så ladda ner Jelly Splash ;)