• Ilo

gravid och sjukskriven, hur påverkas SGI?

Jag äter i vanliga fall medicin och utan den kommer jag förmodligen inte orka jobba heltid, hur påverkar en deltidssjukskrivning min SGI?

• Svar på tråden gravid och sjukskriven, hur påverkas SGI?
  • nnnnnnnn

Inte alls...
    Det är ifall man inte har inkomst som SGI sänks.
    Studier med CSN, sjukskrivning och kortare arbetslöshet ska inte påverka SGI.

• Alexi

Om du är berättigad till sjukpenning påverkas inte din SGI av en sjukskrivning.

• Jempa77

Kan jag hoppa in i tråden ?

Provar o testar  .  :)

Jag undrar just över detta med SGI och sjukskrivning och föräldrapenning :)

Fick en viss oro  att jag inte skulle ha min SGI skyddad .

Någon som har bra koll .
    Jag är helt sjukskriven , först från ett vikariat som gick ut Dec -15  och nu  även efter den anställningen som ej fortsatte pga av sjukdom  .

samtidigt i denna röra och kaos är jag Gravid och väntar barnet i april -16 .

Påverkas Min SGI för kommande Föräldrapenning ? såvida jag inte fortsätter vara sjukskriven . Jag finns anmäld på AF sedan juni -15  då jag sökte om att få  ersättning för 25 % .dock ligger det vilande just nu då jag är sjukskriven .

Någon som vet .

• tulip79

Du är skyddad o SGIn påverkas inte om du jobbar o är sjukskriven på heltid (tillsammans heltid, t.ex 50% vardera). Det är väldigt vikigt att det inte blir någon lucka, tex att du varken arbetar eller är sjukskriven en dag - då nollas din SGI.

• Jempa77

Tack för svar .

Då borde en kommande Föräldrapenning kunna baseras på den SGI som finns fastställd ,om inga förändringar sker  tills beräknad förlossning  el ändring i sjukskrivning ??   .

Svar på tråden gravid och sjukskriven, hur påverkas SGI?