gravid och sjukskriven, hur påverkas SGI?
Jag äter i vanliga fall medicin och utan den kommer jag förmodligen inte orka jobba heltid, hur påverkar en deltidssjukskrivning min SGI?
Jag äter i vanliga fall medicin och utan den kommer jag förmodligen inte orka jobba heltid, hur påverkar en deltidssjukskrivning min SGI?
Inte alls...
Det är ifall man inte har inkomst som SGI sänks.
Studier med CSN, sjukskrivning och kortare arbetslöshet ska inte påverka SGI.
Om du är berättigad till sjukpenning påverkas inte din SGI av en sjukskrivning.
Kan jag hoppa in i tråden ?
Provar o testar . :)
Jag undrar just över detta med SGI och sjukskrivning och föräldrapenning :)
Fick en viss oro att jag inte skulle ha min SGI skyddad .
Någon som har bra koll .
Jag är helt sjukskriven , först från ett vikariat som gick ut Dec -15 och nu även efter den anställningen som ej fortsatte pga av sjukdom .
samtidigt i denna röra och kaos är jag Gravid och väntar barnet i april -16 .
Påverkas Min SGI för kommande Föräldrapenning ? såvida jag inte fortsätter vara sjukskriven . Jag finns anmäld på AF sedan juni -15 då jag sökte om att få ersättning för 25 % .dock ligger det vilande just nu då jag är sjukskriven .
Någon som vet .
Du är skyddad o SGIn påverkas inte om du jobbar o är sjukskriven på heltid (tillsammans heltid, t.ex 50% vardera). Det är väldigt vikigt att det inte blir någon lucka, tex att du varken arbetar eller är sjukskriven en dag - då nollas din SGI.
Tack för svar .
Då borde en kommande Föräldrapenning kunna baseras på den SGI som finns fastställd ,om inga förändringar sker tills beräknad förlossning el ändring i sjukskrivning ?? .