• Anonym (Undrar)

Hur kollar P-vakterna om man parkerat för länge?

Om man inte har biljett, utan det är tidsbegränsat tex 24 timmar. Hur vet P-vakterna om man har parkerat om bilen eller inte? Tar dom ett foto på hjulen? Man kan ju ha kört en sväng och sedan parkerat på samma plats igen. Hur vet dom?

Och hur ofta och hur noga är dom med den här typen av kontroll?

• Svar på tråden Hur kollar P-vakterna om man parkerat för länge?
  • Eleonor01

Foto på hjulen. De hamnar aldrig på samma ställe igen oavsett om du rullar ut å in i samma ruta igen. Förr drog man ett vitt streck m krita

• Anonym (Ventilens läge)
    Eleonor01 skrev 2015-12-11 21:30:58 följande:

Foto på hjulen. De hamnar aldrig på samma ställe igen oavsett om du rullar ut å in i samma ruta igen. Förr drog man ett vitt streck m krita

För att förtydliga, de kollar ventilens läge, inte var hjulen befinner sig på asfalten. Även om man lyckas parkera så att hjulen är på exakt samma ställe på asfalten kan de alltså se att bilen har flyttats.
  • Eleonor01
    Anonym (Ventilens läge) skrev 2015-12-11 21:41:35 följande:
    För att förtydliga, de kollar ventilens läge, inte var hjulen befinner sig på asfalten. Även om man lyckas parkera så att hjulen är på exakt samma ställe på asfalten kan de alltså se att bilen har flyttats.
    Precis :)
  • Anonym (däcken)

som sagts: kollar ventilerna på däcken.
    Däcken rör ju sig om du flyttat bilen, så alla ventiler kan inte hamna på exakt samma ställe och bilen på samma ställe.
    Så när du flyttar bilen, så syns det.

• Anonym (Undrar)

Tack för era svar!

Jag har nu parkerat om bilen, fast jag kände mig egentligen för trött för att gå ut. Jag undrar dock hur noga dom är med att kolla det här. Jag har aldrig sett någon som går runt och tar kort på hjulen på bilarna.

Fotograferar dom först om dom sett en bil stå på samma ställe i flera dagar?

Svar på tråden Hur kollar P-vakterna om man parkerat för länge?