Inlägg från: Anonym (Jodåsåatte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jodåsåatte)

Dödshot från darkweb, hidden internet

michele88 skrev 2015-12-12 09:20:14 följande:

Tack för informationen. Jag byter mejl-adress. Ingen kan hata mig så myket att jag skulle riskera att mördas. De som menar allvar brukar dessutom inte hota först.

Det måste vara någon av mina f.d. älskare, dock oklart vem av dom. Jag tänker skriva ut och skicka kopior på mejlen och bilderna med posten till samtliga och informera att jag blivit hotad. Dom känner inte varandra så den skyldige måste därför känna sig ganska utpekad och avslöjad och tro att jag vet att det är han.

Undrar om det för polisen handlar om bristande resurser eller om det helt enkelt inte går att spåra tor och darweb mejl. Vore intressant om det hade varit exempelvis kungen eller statsministern som blivit hotad eller om riksdagen hotats att sprängas för att se om polisen då hade lyckats att spåra avsändaren?

Klarar Säpo, FRA, GCHQ eller NSA av att spåra mejl från låt säga sigaint om användaren inte gjort några misstag och kan det där med att vara anonym eller är det bara svenska polisen som är inkompetent? Vad kan dessa myndigheter i så fall som den vanliga polisen inte kan?

Det kanske inte är så smart att sitta och skriva öppet om det här på ett internetforum?
  • Anonym (Jodåsåatte)
    michele88 skrev 2015-12-13 01:09:05 följande:

@ Anonym (Jodås­åatte)

Nja, jag tänker bara använda denna användare till just denna tråd. I andra fall brukar jag skriva anonymt här. Han, den person jag misstänker, får läsa om han vill. Det gör mig ingenting, är snarare syftet. Han förstår ju redan att jag mottagit hoten. Hans namn och adress är i säkert förvar. Jag vet att han höll på med kryptering av både sin uppkoppling och sina datorer redan då vi träffades så han lär redan ha tänkt på allt ifall polisen skulle göra en husrannsakan. Kan aldrig tänka mig att någonting jag skrivit skulle få honom att tänka typ - ahh fan det tänkte jag inte på, bäst att jag aktar mig nu. Han är sju och paranoid, redan förberedd.

De där bilderna är det inte han som tagit, utn de har bara kopierats någontans. Han har inte ens ett körkort, så i så fall måste han ha tagit bussen eller en taxi ut i skogen med spade för att gräva hålet. Däremot vet jag någonting helt annat om honom som jag kommer att anmäla ifall han skickar fler hot. Kan dock ha fel men det visar sig väl till slut. Borde kanske läönka till denna tråd sp att ha kan läsa. Han kan ringa mig om han vill om han vill att jag inte ska polisanmäla honom för mordbrand.

Du sa ju att du inte visste vem det var och att du ska skicka kopior på mailen per post till alla dina fd älskare och att den skyldige då borde känna sig träffad osv.. Om han nu sitter och läser detta här så kommer ju inte din "plan" att funka.
Svar på tråden Dödshot från darkweb, hidden internet