• J Ophelia

Funkar Propyless i ansiktet? (acne)

Någon som testat Propyless i ansiktet? Förstår att den nog inte tar bort grundproblemet men lindrar den acnen? Och får man "sminkfinnar" av den, dvs små finnar som beror på att huden inte fått andas. Hoppas på svar :)

• Svar på tråden Funkar Propyless i ansiktet? (acne)
  • Mascaraklumpar

Jag använder den som ansiktskräm, har torr hy så för mig är den perfekt. Acne gör den ingenting mot, däremot. Testa basiron om du inte gjort det.

• Personlig Utveckling Nu

Skulle också satsa på något starkare, t.ex. benzoyl peroxide, om du har som mål att bli kvitt acnen genom krämer.

Med det sagt, det är ingen dum idé att även ta en kik på ditt liv i övrigt på vad som kan tänkas påverka den.

-Sömn
    -Mat (mjölkprodukter gör det jobbigt för vissa, jordnötter för andra, bearbetade maträtter med mycket fett, sojaprodukter, etc.)
    -Hur ofta byter du dina örngott
    -Använder du återfuktare (särskilt nu på vintern)
    -Tar du mycket i ditt ansikte med dina händer

Etc.

Lycka till

PersonligUtvecklingNu.se/passiv-inkomst - Få mer tid och energi för det och dem du värdesätter som mest
  • J Ophelia

Tackar för tips! Är i en period då jag är bra trött på att prova fler acnebehandlingar (har tidigare år testat allt från Roaccutan till att utesluta saker i kosten), och så bara slog det mig att Propyless ju är litegranna bakteriehämmande och att tänk om det åtminstone skulle kunna hämna acnen lite.

I övrigt börjar jag mest fundera på att acnen nog kan vara hormonell. Försöker stressa ner osv men vet inte hur mycket mer jag kan göra. Blir så trött.

Är det fler som testat Propyless i ansiktet? Fick ni några inkappslingar eller små "sminkfinnar" av den? Och har den påverkat acnen alls?

Svar på tråden Funkar Propyless i ansiktet? (acne)